BRISEL, Prodavači na malo više neće moći odbiti prodati robu i usluge za ljude koji žive u drugim zemljama EU-a, sadržano je u planovima otkrivenim u srijedu kako bi se poboljšala e-trgovina u Evropi.
Prijedlozi Evropske komisije su dio trožilnog podsticaja za e-trgovinu kojim će neopravdano ‘geoblokiranje’ biti zabranjeno, prekogranične isporuke paketa će morati biti pristupačne i efikasne, a povjerenje klijenata će biti promovisano kroz bolju zaštitu.
Povjerenik za jedinstveno digitalno tržište Andrus Ansip je rekao: “Ljudi su prečesto blokirani u pristupu najboljoj ponudi kada kupuju online ili odlučuju da ne kupuju prekogranično budući da su cijene isporuke previsoke, ili su zabrinuti o tome kako da traže svoja prava ako nešto pođe krivo. Želimo riješiti probleme koji sprečavaju potrošače i preduzeća da uživaju u potpunoj mogućnosti kupovine i prodaje proizvoda i usluga na internetu. “
Planove je pozdravila Evropska organizacije potrošača, čija je direktorka Monique Goyens rekla da dok jedinstveno tržište uveliko koristi firmama EU, potrošači se i dalje suočavaju s preprekama kad pokušavaju iskoristiri bolje ponude od trgovaca smještenih u drugim zemljama. “To je bilo pogrešno i treba da se ispravi”.
Ona međutim izražava žaljenje što su potrošači i dalje blokirani prilikom kupovine digitalnih proizvoda kao što su e-knjige i muzika od prodavača smještenih u drugim zemaljama.
“TV serije, filmovi i sportski događaji će takođe ostati izvan granica”, rekla je ona.
E-commerce paket se sastoji od:
-zakonodavni prijedlog za rješavanje neopravdanog geoblokiranja i drugih oblika diskriminacije na temelju nacionalnosti, prebivališta;
– zakonodavni prijedlog o prekograničnm isporukama paketa usluga radi povećanja transparentnosti cijena i poboljšanja regulatornog nadzora;
– zakonodavni prijedlog za jačanje prava potrošača i vodič za razjašnjenja, između ostalog, što se kvalifikuje kao nepoštena komercijalna praksa u digitalnom svijetu.
Predloženi zakon će osigurati da potrošači koji kupuju proizvode i usluge u drugoj zemlji EU-a ne budu diskriminisani u uslovima pristupa cijenama, uslovima prodaje ili plaćanja, osim ako za to postoje objektivno opravdani razlozi, kao što je PDV ili određeni javni interesi.
To uključuje traženje potrošačeve lične karte, preusmjeravanje natrag na web stranice određene zemlje, ili plaćanje debitnom ili kreditnom karticom iz određene zemlje. Indikator