NJUJORK, Brend američkog tehnološkog giganta Epla (Apple) sada vrijedi preko 145 milijardi dolara, zbog čega je, petu godinu zaredom, najvredniji na svijetu.
Listu “Najvredniji svjetski brendovi za 2015. godinu” sačinio je američki časopis Forbs, a podaci govore da je vrijednost Epla uvećana 17 odsto u odnosu na prošlu godinu. Ona je duplo veća od vrijednosti bilo kog drugog brenda, javlja Raša tudej.
Samo u posljednjem kvartalu 2014, kompanija je prijavila skok prihoda od 12 odsto na 42,1 milijardu dolara i porast neto profita od 13 odsto na 7,5 milijardi dolara u odnosu na prethodnu godinu. U istom periodu, prodaja Eplovih telefona je skočila 49 odsto, na 74,8 miliona smartfona širom sveta, zahvaljujući čemu je, prvi put od 2011, Epl po prodaji pretekao južnokorejskog rivala Samsung.
Na drugom mjestu Forbsove liste najvrednijih brendova na svijetu našao se američki softverski gigant Majkrosoft, a na trećem internet pretraživač Gugl.
Vrijednost brenda Majkrosoft povećana je 10 odsto u odnosu na prethodnu godinu, na 69,3 milijarde dolara, dok je vrijednost brenda Gugl porasla 16 odsto na 65,5 milijardi dolara, jer su prihodi kompanije u 2014. uvećani 19 odsto, na 66 milijardi dolara.
Među prvih deset na Forbsovoj listi su i kompanije Koka-kola (čija je vrijednost procenjena na 56 milijardi dolara), IBM (49,8 milijardi dolara), Mekdonalds (39,5 milijardi dolara), Samsung (37,9 milijardi dolara), Tojota (37,8 milijardi dolara), Dženeral elektrik (37,5 milijardi dolara) i Fejsbuk (36,5 milijardi dolara).
Od tih deset brendova samo dva nisu američka, japanska Tojota i južnokorejski Samsung.
Ovo je, takođe, prva godina da je Fejsbuk ušao u deset najvrednijih kompanija na Forbsovoj listi, na kojoj se našlo ukupno 100 brendova iz 15 zemalja svijeta. Tanjug