Prag – Najuglednija firma na svetu na najnovijoj rang-listi američkog magazina „Fortuna” je računarska kompanija „Epl”, koja je ove godine s prvog potisla na drugo mesto dve godine vladajući „Dženeral elektrik”. Treći je japanski automobilski koncern „Tojota”, četvrta je američka investiciona firma „Berkšir Hatavej”, peti je američki proizvođač potrošne robe „Prokter end Hatavej”.
„Eplu” je, sa inventivnim Stivom Džobsom na čelu, pošlo za rukom da napravi jedinstven proboj istovremeno u elektroniku, muzičku i filmsku industriju, obrazložila je „Fortuna”.
„Ne pravimo istraživanje tržišta, ali nastojimo da za tržište spremimo prave proizvode. Mislili smo da bi bilo dobro da se muzika kupuje elektronskim putem, ali ne i da napravimo nekakav prelom u muzičkom biznisu”, izjavio je Džobs na internet-stranicama ovog magazina.
Internet-trgovina i „Tjuns mjuzik stor” veoma brzo postala su u Americi drugi po veličini prodavac nosača muzike, odmah posle „Volmarta”, najvećeg američkog i svetskog trgovinskog lanca.
Ovu rang-listu „Fortune” pravi u saradnji sa firmom „Hau grup” koja je anketirala preko 1.500 šefova firmi i analitičara berzi akcija. Oni su temeljno pročešljali 345 kompanija iz 25 zemalja s minimalnim godišnjim obrtom od 10 milijardi dolara. Na rang-listi, koja firmama koje se nađu na njoj služi kao neka vrsta prestižne vizitkarte, prvi put ove godine su pobedili u svojim sektorima nemački proizvođač automobila BMV i američki proizvođač telekomunikacionih uređaja „Cisko sistems”. U devet sektora su na prva mesta došli novi.
U metalurgiji je „Arselor Mital” izbio na prvo mesto, dok je prošlogodišnji pobednik kanadski „Olksan” pao na sedmo.
Po istom kriteriju sastavljale su se i nacionalna liste najcenjenijih firmi. Britanski trgovinski lanac „Tesko” dvostruki je pobednik – najugledniji je trgovinski lanac na svetu i istovremeno najuglednija firma u V. Britaniji. Najcenjenija francuska firma, kozmetika „L’Oreal” je prva u Francuskoj, ali je u svojoj grani tek druga na svetu. Politika