-
Računi firme „Marković – invest“ mjesecima blokirani
-
Radovi obustavljeni, nadležni ćute
-
Dva scenarija za nastavak izgradnje
BANJALUKA – Izgradnja parking garaže kod Univerzitetsko-kliničkog centra RS u Banjaluci potpuno je zaustavljena, a firma „Marković-invest RM“ koja je izvodila radove mjesecima se nalazi u blokadi.
Svi računi „Marković investa“ blokirani su još početkom novembra, radovi mjesecima stoje, a zvaničnih informacija šta se dešava sa ovim projektom nema, jer u nadležnim institucijama uporno ćute.
Međutim, CAPITAL saznaje da za nastavak izgradnje postoje dva scenarija, ali nadležni u UKC-u i resornom ministarstvu još nisu odlučili u kojem pravcu će krenuti.
„Prva mogućnost je da se projekat proda nekom privatnom investitoru za onoliko novca koliko je do sada dato za izgradnju garaže, a to je oko 35 miliona KM. U tom slučaju bi taj novi investitor preuzeo obaveze prema firmi „Marković-invest RM“, a UKC, odnosno Ministarstvo zdravlja i socijalne zaštite bi dobijena sredstva moglo da iskoristi za izgradnju moderne klinike za vještačku oplodnju, što je odavno u planu“, objašnjava odlično upućeni izvor našeg portala iz zdravstvenog sektora.
On ističe da u tom slučaju parking ne bi bio besplatan kao što je ranije najavljivao direktor UKC-a Vlado Đajić, jer bi građani morali da plaćaju parking, ističući da bi privatni investitor pored raspolaganja i naplate parking mjesta imao pravo da gradi komercijalne sadržaje, kao što je planirano postojećim projektom.
„Druga mogućnost je raskid ugovora sa firmom „Marković-invest RM“ i sklapanje ugovora sa nekim drugim izvođačem radova koji bi okončao izgradnju. U tom slučaju bi se projekat nastavio prema postojećem planu, ali problem je što bi raskid ugovora i izbacivanje firme „Marković-invest RM“ iz posla sigurno potrajao, a dodatno vrijeme oduzeo bi i izbor novog izvođača“, objašnjava naš sagovornik.
Direktor UKC-a Vlado Đajić nije odgovarao na naše pozive, kao ni vlasnik firme „Marković-invest RM“ Rade Maraković, a nismo uspjeli stupiti u kontakt sa resornim ministrom Alenom Šeranićem.
Podsjećamo, prvobitni rok za završetak izgradnje koja je započela sredinom 2020. godine bio je septembar 2022. godine, a izgradnja je trebala koštati 35 miliona maraka. Probijanje prvog roka opravdano je epidemijom virusa korona, pa je kao novi rok za završetak postavljen 17. jun 2024. godine.
I taj rok je probijen, nakon čega je direktor UKC-a Vlado Đajić postavio novi rok i tvrdio da će garaža biti završena do kraja prošle godine. Na kraju je kao krajnji rok za završetak postavljen 1. septembar ove godine, ali jasno je da će i on biti probijen. Oko 500 parking mjesta otvoreno je uoči prošlogodišnjih oktobarskih izbora, da bi tri dana nakon izbora radovi bili potpuno obustavljeni.
Vrijednost ove investicije popela se na 42 miliona KM, jer je firma „Marković invest R.M.“ sredinom 2023. godine tražila dodatnih pet miliona maraka i produženje roka za završetak objekta do kraja godine.
Svoje zahtjeve pravdali su time što je prvobitni projekat izmijenjen zbog klizišta, gdje je umjesto 100 planiranih šipova ugrađeno 1.300, a što je poskupjelo radove i produžilo ih za skoro pola godine.
Tvrdili su da je kompletan elaborat geotehnički i geomehanički urađen pogrešno, te da je njihova ponuda za gradnju data na osnovu netačnih podataka.
Umjesto pet miliona, resorni ministar Alen Šeranić odobrio je dodatnih sedam miliona maraka. On je to opravdao „izradom novog geomehaničkog elaborata na osnovu koga je izrađen novi projekat i nova građevinska dozvola“.
„S obzirom na to da radi o novom građevinskom projektu, odobreno je dodatnih sedam miliona maraka“, kazao je Šeranić.
Međutim, ta dodatna sredstva, kako saznajemo, nisu završila na računu izvođača radova zbog čega je, između ostalih problema, firma „Marković-invest RM“ zapala u teškoće i obustavila izvođenje radova.
11 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu info@capital.ba
Logično. Pa ne mogu u bježaniji ponijeti garažu.
Eeee, žalosna nam majka, gdje mi živimo.
Neka je kupi grad i neka naplaćuje. Nego mi se sve čini da će tu biti isti vlasnik kao i vlasnik parkinga kod gradske galerije :). Prije toga je neophodno sledeće:
Svi koji su na bilo koji način učestvovali u izradi geotehničkog i geomehaničkog elaborata da trajno izgube licence, da plate ozbiljne kazne. Oni koji su ušli u projekat bez obezbjeđenih sredstava za završetak da budu kažnjeni. Da se utvdi vrijednost izvedenih radova i uporedi sa uplaćenim sredstvima. Nakon toga i jedni i drugi i treći u zatvor na debelu robiju uz oduzimanje imovine. Da se utvrdi koji su još privatni objekti napravljeni iz ove garaže i trajno oduzmu. Da onaj ko je dozvolio gradnju na zvanično registrovanom klizištu izgube licence i preuzmu odgovornost.
Da se gospodinu Džajiću zabrani obavljanje direktorskih ili bio kojih drugih menadžerskih poslova.
Za početak dosta.
Džajiću zabraniti i da pjeva!
manje drzave a vise lopovluka vlasti nema u GALAKSIJI MLECNI PUT
Sve smrdi na dobro osmišljen scenario. Prvo napravili projekat s brda, s dola kršeći sve važeće i nevažeće norme građenja. Posebno, predvidjevši važan objekat na klizištu, samo zbog lokacije. Nakon toga posao gradnje povjerili firmi koja je morala obećati, i ispuniti obećanje, da iz avansa u gotovini odmah isplati dogovorene provizije i, uz put, za odabrane izgradi nekoliko stanova. Tako, i ako je ugovorena cijena izgradnje bila znatno veća od tržišne, nije bilo para da se objekat završi. a i investitor u međuvremenu finansijski “puk'o”, tako da je izvođač bankrotirao. Pošto je sve dio unaprijed osmišljenim plana, sada je na redu uzimanje neizgrađenog objekta po znatno nižoj cijeni od tržišne od nekog (zna se kojeg) privatnog investitora, ali sve je to usporila činjenica da teren klizi. A možda je i izmišljeno da klizi da bi se cijena oborila. Elem, trakavica sa garažom se nastavlja a ti narode nastavi da paseš travu.
Pa,gdje je 35+7 miliona,za manje od pola tog iznosa se mogla napraviti garaza.
biznismeni dobili milione za nerad..
grad izgubio milione zbog glupih funkcionera.
za 35 miliona,garaza se moze izgradit u centru Njujorka.
sve je to lopovluk.svi potpisnici se obogatili garaze nema.
35 +7 miliona je sad u racunima biznismena i funkcionera.
Još uvijek se u BL dozvoljava nepismenima i jakima da odlučuju, umjesto da kopaju sa bukagijom na nozi, plašeći se kazne za urođeni primitivizam i neoblikovanost. Takav stil mora nestati, kako bi se “snalažljivi” otjerali, nakon čega bi cijena stanova u BL opala 50%, a onda bi samo korisni i pismeni mogli živjeti u njoj.