Hrvatski biznismen hoće da kupi Muzej i pokloni Hrvatskoj
BANJALUKA – Zgrada Muzeja savremene umjetnosti RS uskoro odlazi na doboš, ekskluzivno saznaje CAPITAL. Većinski akcionari Autoprevoza će narednih dana objaviti oglas za prodaju zgrade Muzeja savremene umjetnosti koja je prema presudu Okružnog privrednog suda Banjaluka, u vlasništvu ovog privatizovanog preduzeća, izjavio je za CAPITAL Živko Babić jedan od suvlasnika Autoprevoza.
Za kupovinu objekta od krucijalnog značaja za kulturni život Republike Srpske, kako saznaje CAPITAL, najzainteresovaniji je jedan hrvatski biznismen, koji želi da zgradu pokloni Hrvatskoj državi. U Administrativnoj službi Grada Banjaluka, kažu da ne mogu komentarisati najavu prodaje zgrade Muzeja jer je u toku sudski spor. Iz gradske uprave samo potvrđuju da su obavljeni razgovori sa većinskim vlasnicima Autoprevoza, da je Grad uložio žalbu na presudu Okružnog privrednog suda po kojem je zgrada Muzeja i gradsko zemljište pripalo Autoprevozu. U gradskoj upravi očekuju da će se postići kompromis sa Autoprevozom u vezi sa ovim sporom.
Živko Babić međutim kaže da su se na prodaju zgrade Muzeja odlučili nakon neuspjelog pokušaja većinskih vlasnika paketa akcija AD „Autoprevoza“ da sa gradonačelnikom Banjaluke Slobodanom Gavranovićem postignu vansudski dogovor oko spora nad zgradom Muzeja i zemljištem višemilionske vrijednosti na atraktivnoj banjalučkoj lokaciji.
„Gradonačelniku Banjaluke smo početkom godine na sastanku dali više nego povoljnu ponudu da sklopimo vansudsku nagodbu. Predložili smo da Gradu poklonimo zgradu Muzeja, a da 23 hiljade kvadratnih metara zemljišta na kojem je sada parking kod „Kraša“ i drugi preko puta Muzeja, poznat kao „Stara autobuska stanica“ prodamo Gradu. Zgrada Muzeja je vrijedna minimalno 10 miliona KM, a vrijednost zemljišta nekoliko desetina miliona KM. Predložili smo da formiramo zajedničku komisiju koja bi procijenila vrijednost, ali mi od Grada ne bi tražili više od nekoliko miliona KM“, kaže Babić.
On dodaje da je Gavranović odmah prihvatio džentlemsku ponudu Autoprevoza, ističući da u Gradskom budžetu nema novca, ali se mora naći neko rješenje. „Od tada je prošlo više od mjesec i po dana, a nama se niko nije javio. Mi imamo ponudu za kupovinu zgrade Muzeja i ne znam zašto bi čekali, ako to nije u interesu gradske vlasti“, rekao je Babić za CAPITAL.
Većinski vlasnici Autoprevoza su Gradu ponudili još dvije opcije. Da Grad od njih otkupi većinski udio u Autoprevozu (oko 54%) čime bi automatski riješili i spor oko vrijednog zemljišta koji se nalazi 50-tak metara od zgrade Gradske uprave. Treća opcije je bila da Grad Autoprevozu da zamjensko zemljište izvan gradskog jezgra.
Vrijednost 100 miliona KM
„Autoprevoz“ je od Jugoslovenske Narodne Željeznice još 1968. godine kupio današnji Muzej savremene umjetnosti Republike Srpske i 23 duluma zemlje koja su pripadala željezničkoj pruzi, peronima i stanici. Mnogo kasnije, 2002. godine, „Autoprevoz“ je bio na licitaciji i većinski vlasnici su postali Živko Babić, Sladoje Đurić i Vid Dubočanin. “Računao sam da će na staroj stanici između Vidovdanske i Tesline ulice, gdje je današnji parking, izgraditi tri objekta, od 32 000 kvadrata. Po tadašnjim cijenama moglo se zaraditi oko 100 miliona KM. To je bio moj povod da kupim „Autoprevoz“, kaže Babić.On je istakao da su odmah 2003. godine naišli na žestoko protivljenje gradske uprave, koja je tvrdila da to zemljište pripada Gradu.Tada ih je grad tužio, a oni su uzvratili kontratužbom. Zanimljivo, u Banjaluci nije postojao niti jedan pisani trag o tome da je „Autoprevoz“ postao vlasnik tog zemljišta 1968. godine. Naime, dokumenta o vlasništvu nije bilo u sudu, nije bilo u gruntovnici, ni u katastru. No, Babić je nakon dva dana traženja uspio da u sarajevskom ŽTP-u pronađe originalni ugovor iz 1968. godine, koji je kopirao i ovjerio kod notara, što je bilo presudno da Okružni privredni sud donese rješenju u njihovu korist.
PRILOG:
Autor: Siniša Vukelić
2 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu info@capital.ba
Kako Autoprevoz može da prodaje Muzej kada ne postoji pravosnažna presuda? Jeste li ga to pitali?
Nije Babic kriv, drzava mu je omogucila takvo stanje tokom privatizacije(u vidu zakona i raznih komisija za pracenje procesa privatizacije) citiram:„Računao sam da će na staroj stanici između Vidovdanske i Tesline ulice, gdje je današnji parking, izgraditi tri objekta, od 32 000 kvadrata. Po tadašnjim cijenama moglo se zaraditi oko 100 miliona KM. To je bio moj povod da kupim „Autoprevoz“, kaže Babić. Sta dalje ima da se komentarise,covijek nije imao namjeru da se bavi Autoprevozom ,nego ga zanima gradjevinsko zemljiste,takvih slucajeva ima na 10-tine sirom Republike Srpske.Samo uraditi reviziju privatizacije tj.(zakona) i nakon toga ce se jasno iskristalisati oni koji rade od onih koji su kupili fabrike da na njihovo mjesto grade trzne centre.