PARIZ, U Evropi je prodaja preko Interneta lani, uprkos privrednoj krizi, povećana za 22 odsto, na 143,7 milijardi evra, što predstavlja 4,7 odsto od ukupne maloprodaje, pokazali su rezultati objavljene studije Centra za istraživanja maloprodaje sprovedene u 12 evropskih zemalja.
U studiji se ističe da je gotovo paradoksalno to što je na “onlajn” trgovinu pozitivno uticala privredna recesija, jer su se potrošači u potrazi za jeftinijim cijenama određenih proizvoda okrenuli prodajnim veb sajtovima.
To je danas, kako je navedeno u studiji, jedna od najrazvijenijih privrednih grana u Evropi, iako je njen razvoj počeo prije samo 20 godina.
Prema podacima Centra, u Velikoj Britaniji je na primjer “onlajn” prodaja dostigla 42,7 milijardi evra, što predstavljala 9,5 odsto ukupne maloprodaje u toj zemlji.
U Njemačkoj je kupoprodaja putem interneta lani dostigla 33,4 milijarde evra, ili 6,9 odsto ukupne maloprodaje, dok je u Francuskoj zabilježila rast od 33 odsto, na 24,7 milijardi evra, 4,9 odsto ukupne maloprodaje.
Te tri zemlje učestvuju čak sa 70 odsto u ukupnoj evropskoj elektronskoj (e) trgovini, objavili su francuski e-mediji.
E-trgovina, međutim, dostiže samo jedan odsto ukupne maloprodaje u Španiji i 0,8 odsto u Italiji, jer te dvije zemlje nemaju brz i efikasan sistem isporuke poručene robe.
Lani je, prema podacima tog istraživačkog Centra, prosječna suma izdvojena za “onlajn” kupovinu po evropskom potrošaču iznosila oko 1.240 evra, a kupljen je i najveći broj proizvoda – 37 po potrošaču.
Francuzi su, na primjer, potrošili po potrošaču u prosjeku 995 evra za 20 proizvoda.
Očekuje se da se prodaja preko Interneta poveća ove godine za još 19 odsto, na 171, 9 milijardi evra, a ukupna maloprodaja za 1,4 odsto.
E-trgovina bi, prema predviđanjima studije, trebalo da se, recimo, u Francuskoj poveća za još 31,4 odsto, na 32,5 milijardi evra, u Velikoj Britaniji za 12,4 odsto i u Njemačkoj za 17,2 procenata.