NJUJORK, Najpatriotskiji američki brend je Džip (Jeep), dok se Plejboj (Playboy) našao se među 50 najpatriotskijih trgovačkih marki SAD, navodi se u saopštenju agencije Brand Keys, koja je sprovela istraživanje među 4.000 Amerikanaca.
Džip je do prvog mjesta došao, jer 98 odsto ispitanika smatra da je ta marka automobila patriotska, prenio je sajt Lenta.ru.
Jedan odsto manje ispitanika navelo je Koka-kolu i Herši (Hershey”s), a dva odsto manje Levi Strauš i Dizni. Među prvih deset ušli su i Kolgejt (Colgate), Zippo, Vrajgliz (Wrigleys), Ralf Loren (Ralph Lauren), Kodak i Džilet (Gillete), koji su zajedno zauzeli deseto mjesto. Koliko mjesta iza njih je Plejboj u saopštenju nije navedeno.
Iz Brand Keys-a napominju da sportski brendovi koji “eksploatišu” teme patriotizma, kao što su timovi NFL (američkiog fudbala), Njujork Ingland Petriots ili Njujork Jenkiz, nisu ušli među top 25 patriotskih brendova.
Po kojim kriterijumima se utvrđivao patriotizam nekog brenda u Brand Keys-u nisu objasnili, a ispitanici su ih određivali po sopstvenom osjećaju.
Dnevnik “USA today” navodi da razlog popularnosti Džipa može biti i taj što on asocira na pobjedu SAD u Drugom svjetskom ratu, te da je njegova proizvodnja postala jedan od simbola mobilnosti američke armije. Tanjug