BANJALUKA, Konzorcijum G7, koji čine “Niskogradnja” i “Integral inžinjering” iz Laktaša, “Bijeljina putevi” iz Bijeljine, “Romanija putevi” iz Sokoca, “Hercegovina putevi” iz Trebinja, “Zvornik putevi” iz Zvornika i “GT put” iz Istočnog Sarajeva, uputio je Privrednoj komori RS inicijativu za izgradnju autoputa Banjaluka – Doboj.
Portparol Privredne komore RS Vladimir Blagojević rekao je “Glasu Srpske” da je ovaj konzorcijum poslao Privrednoj komori pismo namjere da svojim kapacitetima, kako tehničkim tako i finansijskim, izgradi autoput Banjaluka – Doboj, a po uslovima koje bi Vlada RS u smislu finansiranja obezbijedila sa stranim kompanijama.
– Upravni odbor Privredne komore RS prepoznao je inicijativu koja može da doprinese razvoju privrede, a u skladu je sa Ekonomskom politikom RS za 2011. godinu, gdje bi preduzeća iz cijele RS mogla da rade i kroz taj posao pomognu razvoju i ostalih grana industrije, posebno u proizvodnji građevinskih i ostalih materijala – kazao je Blagojević.
On je istakao da je Privredna komora već uputila Ministarstvu saobraćaja i veza RS pismo podrške za ovaj konzorcijum.
– Ovo podrazumijeva obavezu konzorcijuma da angažuje sve druge zainteresovane subjekte iz oblasti građevinarstva koji ispunjavaju uslove i raspolažu određenim kapacitetima za izvođenje radova kako bi građevinska operativa RS u što širem obimu učestvovala u realizaciji ovog veoma značajnog projekta za Republiku Srpsku – naglasio je Blagojević.
Vlada RS raskinula je krajem decembra ugovor o potkoncesiji između slovenačkog preduzeća CPM i “Mreže autoputeva RS” za izgradnju autoputa Banjaluka – Doboj, jer CPM, ni poslije naknadnog produženja roka, nije dostavio bankarske garancije Vladi RS.
Tender
Direktor “Autoputeva RS” Dušan Topić rekao je ranije da se tender za izgradnju autoputa Banjaluka – Doboj priprema i da bi mogao biti spreman za objavljivanje do marta. On je naglasio da je jedna od opcija i angažovanje domaćih preduzeća.
– Ako se i krene u tom pravcu, išli bismo samo sa jednim manjim dijelom. Najvažnije je pitanje finansiranja – kazao je Topić. Glas Srpske
8 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Na celu konzorcijuma naravno Integral inzenjering.
Ali kako očekuju da im se preplate izvršeni radovi za bar 200 % ako se zna da u budžetu nema toliko sredstava.
Ranije se moglo, i na autoputu bl-gradiška i na zgradi vlade ali sad je to nemoguće jer jednostavno nema para.
Predložićemo Konzorcijumu da se zove G7 +, kako bi na čelu istog moglo da stoji preduzeće “Dobojputevi” a.d. Doboj, jer je ono bilo jače od svih imenovanih članica G7 – grupacije.
Ma nije sporno da se zaposli domaca gardjevinska operativa, nego je sporno to sto su se ove firme kao nosioci poslova pokjazali kao nesigurni,po svim pitanjima, pocevsi od rokova pa do cijene koju su nudili..
Inicijativa da nosioci aktivnosti G7 + budu čelnici novoformiranog konzorcijuma budu rukovodioci “Dobojputeva” (“Dobojputevi” uništeni od strane Direkcije za privatizaciju i rukovodilaca preduzeća) je upravo iz razloga što se ekipi iz G7 nikako ne može vjerovati.
Izgleda da nisu vidjela da do prvog aprila ima još par mjeseci
LOLčina ko zgrada vlade.
Kao da se prica o posipanju makadamskog puta i naravno sve uz staru dobru politiku pecenog praseta, gajbe piva i opstenarodnog veselja.
sta se desava sa ovim doboj putevima..prije par godina sam kupio nesto dionica po 0,55 km i samo dan posle su otisli u stecaj
p.s. ulozi sam 2.000 km