BEOGRAD, Dušan Petrović, ministar poljoprivrede i trgovine Srbije rekao je danas da će dolazak Deleza (Delhaize) povećati efikasnost trgovine, a posredno i proizvodnje.
On je rekao da će domaće prehrambene kompanije sigurno iskoristiti šansu da se nađu u trgovinama Deleza i van Srbije.
„Ovo je velika izvozna šansa. U prvom kvartalu izvoz je povećan u odnosu na isti period prošle godine i očekujem da će se takav trend nastaviti“, kazao je Petrović na „mini sajmu nabavke“ tokom kojeg se oko 70 kompanija predstavilo trgovinskom lancu Delez.
Konstantinos Mačaras, zamjenik izvršnog direktora Delez grupe je rekao da su u njihovim radnjama u svim zemljama 55 odsto lokalni proizvodi.
On je dodao da će biti prilike za domaće proizvođače da se kvalifikuju za plasman u drugim zemljama, prije svega u Evropi, a možda i prekookeanskim.
„Sojino i suncokretovo ulje koje se proizvodi u Srbiji je jedno od najboljih u Evropi, biskviti su takođe kvalitetni“, kazao je on.
Mačaras je istakao da neće biti problema u plaćanju dobavljačima.
Prema njegovim riječima, preuzimanje Delta Maxija će se okončati nakon odobrenja Komisije za zaštitu konkurencije.
„Nemamo vijesti kako taj proces napreduje, ali se nadamo da će biti završen najbrže što može jer su investicije značajne“, naglasio je on.
Miloš Bugarin, predsjednik Privredne komore Srbije je rekao da je dolazak Deleza velika šansa da se domaći proizvodi nađu na policama tog trgovca u inostranstvu.
„Domaći proizvodi imaju kvalitet za evropsko tržište“, istakao je on.
Branislav Obradović, komercijalni direktor fabrike ulja Banat je poslije sastanka sa predstavnicima kompanije Delez rekao da ih je najviše zanimao kvalitet, količina proizvodnje i posjedovanje međunarodnih sertifikata.
„Nadamo se da ćemo preko Deleza izvoziti prije svega na grčko tržište. Interesovala ih je i proizvodnja pod njihovom robnom markom“, rekao je on.
Na sajmu su se predstavili i kompanije Yumis, Medela, Sojaprotein, Viktorijaoil, Žitko, Dijamant i drugi. Emg.rs