LAKTAŠI, Predsjednik Republike Srpske Milorad Dodik izjavio je danas da će Mahovljanska petlja obilježiti ovo vrijeme i budućnost u infrastrukturi u kojoj slijede drugi važni projekti saobraćajnog povezivanja unutar Srpske, ali i sa regionom, prvenstveno spajanjem na autoput Beograd-Zagreb.
Dodik je zahvalio svima koji su radili na izgradnji Mahovljanske petlje, kao i banci koja je finansijski podržala projekat, ističući da je u slučaju pojave klizišta trebalo iznaći snagu da se sve završi na dobar način.
“Ovo je sada jedan od najljepših ulaza u Banjaluku. Ovo je jedan od najsloženijih dijelova mreže autoputeva koji smo projektovali prije nekoliko godina i jedan od najvažnijih objekata na putu Banjaluka–Doboj koji će ga spajati sa autoputem Banjaluka-Gradiška”, rekao je Dodik novinarima nakon puštanja u saobraćaj Mahovljanske petlje.
Predsjednik Srpske očekuje da će već iduće sedmice biti poznate ponude za izvođenje radova na autoputu Banjaluka-Doboj, a nakon žalbenog roka i neki izvođači radova za prvu dionicu.
Prema njegovim riječima, ostaje pitanje izgradnje mosta na Savi kod Gradiške, ali tu su i optimistične najave kada je riječ o saradnji sa Hrvatskom i gradnja tog objekta trebalo bi da počne u najskorije vrijeme.
“Očekujem i definitivan završetak radova na prevoju Čemerno. Očekuje nas početak izgradnje autoputa prema Doboju. Već su počeli radovi na izgradnji dvije termoelektrane i u Republici Srpskoj, naporima koje činimo, obezbjeđujemo dovoljno investicionih aktivnosti koje razvoj Srpske mogu učiniti stabilnim i sigurnim”, naglasio je Dodik.
Direktor Javnog preduzeća “Autoputevi Republike Srpske” Dušan Topić rekao je da je vjerovatno bilo i skeptičnih kada je prije nešto više od dvije godine počela gradnja Mahovljanske petlje.
“Imamo lijep, funkcionalan, a što je najvažnije bezbjedan objekat za buduće korištenje”, istakao je Topić, te dodao da do kraja godine neće biti otvarane naplatne kućice na autoputu Banjaluka-Gradiška.
Miroslav Vujatović iz Banjaluke, direktor firme “Projekt” koja je radila nadzor na Mahovljanskoj petlji, rekao je da je sve urađeno prema projektnoj dokumentaciji, te da nije sve moglo da bude završeno u tačan dan, ali da je nakon sanacije klizišta objekat urađen kompletno i u roku.
LJubomir Ćubić, predstavnik “Niskogradnje” Laktaši – izvođača radova, rekao je da su radovi završeni za 26 i po mjeseci, u skladu sa projektom i atestima.
On je dodao da je za “Niskogradnju” posao na Mahovljanskoj petlji veoma bitan jer su dobili referentnu listu koja omogućava rad sa evropskim firmama na projektima u inostranstvu. Srna