NJUJORK, Zašto neki šefovi privlače najbolje i najlojalnije zaposlene, dok ih drugi konstantno tjeraju od sebe?
Odgovor leži u karakternim osobinama koje svaki šef unosi u posao.
Za razliku od prosječnih šefova, koji su opsjednuti sopstvenim ciljevima, izuzetno dobri šefovi razumiju šta je zaposlenima potrebno i to im daju.
A na spisku osobina dobrih šefova su:
Jednostavnost
Poslovni svijet kompleksan je i uvijek traži kompromise. Zaposlenima je potreban šef koji će znati da pojednostavi ono što je kompleksno, kako bi njihove dnevne aktivnosti i zadaci imali smisla i jasnu svrhu.
Poštenje
Zaposleni žele da njihov šef nagrađuje ljude proporcionalno njihovom doprinosu i da se ne okružuje ‘miljenicima’.
Humanost
Kada su zaposleni prisiljeni da tolerišu šefa ‘koji sve zna’, njihova averzija brzo se pretvara u prezir. S druge strane, zaposleni poštuju šefove koji su dovoljno skromni da priznaju kako ne znaju sve.
Strpljenje
Zaposleni potajno preziru šefove koji su toliko emocionalno slabi da moraju druge da opterećuju svojim bijesom ili frustracijama. Suprotno tome, jako cijene šefove koji ostaju smireni čak i u vrijeme krize.
Iskrenost
U poslovnom svijetu, gdje se čini kako je sve nesigurno i ‘visi u vazduhu’, zaposleni traže sigurnost u činjenici da će njihov šef znati da učini pravu stvar, bilo da su u pitanju oni sami ili spoljne okolnosti, prenose agencije.