HANOVER, Generalni direktor njemačkog proizvođača automobila, Folksvagena (VW), Martin Vinterkorn, izjavio je danas da se njegova kompanija uhvatila u koštac sa problemima, u svjetlu borbi za lidersku poziciju u VW-u, i dao obećanje o ostvarivanju napretka na planu obaranja troškova i podizanja profitabilnosti.
Vinterkorn (67) je naveo i da je nova tehnologija sklapanja vozila već primijenjena na većem broju modela i da će doprinijeti obaranju troškova i većoj proizvodnoj fleksibilnosti, prenosi američka agencija Asošiejted pres (AP).
“Znamo da nas čeka posao u ovoj velikoj globalnoj grupaciji, i počeli smo sa tim poslom prije izvjesnog vremena”, navodi se u izvještaju Vinterkorna dostavljenom akcionarima na današnjem godišnjem sastanku kompanije u Hanoveru.
Ovaj sastanak dolazi samo nekoliko dana pošto je Ferdinand Pih (78) podnio ostavku na funkciju predsjednika Folksvagena AG. Pihova porodica i rođaci – potomci osnivača Poršea, Ferdinanda Poršea – posjeduju 51 odsto akcija u Folksvagenu.
Do izbora novog predsjednika VW-a, na toj funkciji će privremeno biti zvaničnik njemačkog sindikata radnika iz metalurškog sektora IG, Berthold Huber.
Njemačka kompanija, kako javlja AP, ima problem sa podizanjem profitabilnosti u svom ključnom brendu “folksvagen”, kao i da se izbori sa gubitkom tržišnog udjela u Sjedinjenim Državama.
Prema riječima Vinterkorna, kompanija postepeno uvodi novu modularnu tehnologiju proizvodnje, koja će donijeti uštedu i biti korišćena za proizvodnju 2,7 miliona vozila u ovoj godini.
Folksvagen je drugi najveći svjetski prodavac automobila, iza japanske Tojote, pa je tako VW prošle godine prodao 10,14 miliona vozila prema 10,23 miliona Tojotinih vozila. Na trećem mjestu po prodaji je američki Dženeral motors (GM), sa 9,92 miliona prodatih vozila u 2014. godini. Tanjug