PARIZ, Najprodavaniji proizvodi široke potrošnje na globalnom nivou su proizvodi samo deset industrijskih giganata.
Kompanije Koka-kola, Nestle, Dženeral Mils, Džonson i Džonson, Kelogs, Kraft, Mart, Pepsiko, Prokter i Gembl i Unilever su carstva koja vladaju našim frižiderima i našim ormarima, navodi se na sajtu Redi koji je napravio kartu najuticajnijih firmi na svjetsku potrošnju.
Najprisutniji proizvodi tokom doručka su Korfleks i Neskafe, najprodavaniji šampon je Hed end Šolder a gel za tuširanje koji se najčešće koristi je Dove. Najprodavanija pasta za zube je Oral B, a farmerice Dizel. A svi oni su na posredan i neposredan način u vezi sa najuticajnijim svjetskim kompanijama.
Krema za lice Viši na primjer pripada Lorealu ali koji je 30 odsto u vlasništvu Nestlea. Oranžina je vlasništvo DrPeperSnejpla a koja je kćerka kompanija Kadbarija koji je pak u vlasništvu Krafta.
Dakle svi ovi primjeri pokazuju da su deset nabrojanih industrijskih giganata na posredan i neposredan način povezane sa najprodavanijim proizvodima koji su u svakodnevnoj upotrebi širom svijeta, prenose agencije.
Zato se treba zapitati da li su takozvana slobodna tržista istinski slobodna ili su slobodni jedino oni koji na njima rade šta im se prohtje, zaključuje se u tekstu objavljenom na sajtu Redi.