BEOGRAD, Trgovinski lanci „Delte” – „Maksi”, „Pekabeta” i „C market” – učestvovali su 2006. godine s više od 36 odsto u poslovnom prihodu 25 najvećih maloprodajnih preduzeća u Srbiji, pokazuje lista Top 300 „Ekonomist medija grupe”.
Njihov ukupni poslovni prihod iznosio je 53,3 milijarde dinara, 40 odsto više nego prethodne godine, a najveći udeo, odnosno 30,54 milijarde dinara, ostvario je „Delta maksi”.
Najvećih 25 maloprodajnih preduzeća u 2006. godini ostvarilo je 145,4 milijarde dinara poslovnog prihoda i imalo približno 20.000 zaposlenih. Među njima je 15 trgovinskih lanaca u čiji asortiman proizvoda je uključena i hrana, a oni su zajedno ostvarili 114,7 milijardi dinara prihoda.
U prihodu 15 najvećih trgovina u Srbiji koje prodaju hranu, „Delta maksi”, „Pekabeta” i „C market” imali su udeo od 46,4 odsto. Pri tom, „C market” je u 2006. zbog restrukturiranja zabeležio gubitak od 4,2 milijarde dinara (oko 50 miliona evra).
„Merkator” i „Rodić-M”, čiji većinski vlasnik je „Merkator”, ostvarili su 11 odsto prihoda najvećih 25, odnosno 16,7 milijardi dinara, a „Idea”, deo hrvatske „Agrokor grupe”, uspela je tokom prve godine poslovanja na srpskom tržištu da se svrsta na 8. mesto najvećih trgovina. 23 sata