PARIZ, Djeda Mraz je najskuplji brend na svijetu, ocijenila je britanska agencija Brend Fajnens.
Prema ocjeni ove agencije, Djeda Mraz bi kao brend vrijedio 1.162 milijardi evra, oko tri puta više od kompanije Epl, čija se vrijednost kreće oko 366 milijardi evra, prenio je list “Figaro”.
Lik dugobradog i bjelobradog starca obučenog u crvenobelo odjelo osmišljen još u 19. vijeku, kao brend bio bi pet puta skuplji od Koka-kole, čija je vrijednost na berzama 200,9 milijardi evra.
“Djeda Mraz je brend broj jedan u svijetu”, smatra Dejvid Hej direktor britanske agencije koja je za procjenu vrijednosti brenda koristila ekonomski učinak Djeda Mraza u turističkom, trgovinskom i u ugostiteljskom sektoru.
“Neosporno je da je Djeda Mraz poznata ličnost najveće vrijednosti u svijetu, i nije ni čudo što brendovi kao što su Koka-kola, Folksvagen ili KFC pokušavaju da se približe njegovoj poplurarnosti.
Kad je riiječ o poznatim ličnostima, fudbaler Dejvid Bekam je, poslije najavljenog povlačenja sa fudbalskih terena u maju ove godine, na osnovu raznih ugovora za reklamiranje robnih marki zaradio 35,5 miliona evra, a očekuje se da bi ta vrijednost mogla dostići 363,2 miliona evra.
Procjenjuje se da je rođenje nasljednika britanske krune u julu ove godine princa Džordža, britanskoj ekonomiji donelo 581,2 miliona evra. Tanjug