PARIZ, Francuska džinovska kompanija u sektoru mljekarstva “Danon” (Danone), proizvođač jogurta koji se reklamiraju kao zdravi proizvodi, planira da u oktobru na tržište Francuske plasira aromatizovane jogurte namjenjene potrošačima s nižim primanjima, a po cijeni od jednog evra za šest čaša.
To je, kako je istaknuto, odgovor te kompanije na veliki pad prodaje u Francuskoj, drugom po veličini potrošaču jogurta na svijetu.
Podaci grupacije “ACNilsen” (ACNielsen) pokazuju da je obim prodaje “Danonovih” mlečnih proizvoda u Francuskoj u maju opao 17,6 odsto, poslije smanjenja od 14 odsto u martu i 12 procenata u februaru, podsjetila je agencija Rojters.
Taj proizvođač jogurta “aktimel” (Actimel) i “danakol” (Danacol) će lansirati nove proizvode “ekopaks” (Ecopacks) kako bi “pokrio što je moguće širi spektar potrošača” u Francuskoj, uz mogućnost kasnije prodaje i na drugim tržištima.
“Danon”, koji takođe proizvodi mineralnu vodu “evijan” (Evian) i “volvik” (Volvic), zabilejžio je u maju i junu slabu potrošačku tražnju i širom cijele zapadne Evrope, najviše u Španiji i Britaniji.
Kompanija ne očekuje da će u tim zemljama, uključujući Francusku gdje ostvaruje 15 odsto ukupne prodaje, do kraja godine doći do poboljšanja.
Potrošačka tražnja u Francuskoj je od proteklog proljeća u opadanju, da bi u junu bila smanjena 0,4 odsto u odnosu na isti mjesec prošle godine.
Cijenu jogurta u Francuskoj često koriste grupacije za zaštitu potrošača kada ukazuju na pad kupovne moći stanovništva, jedno od glavnih političkih pitanja u toj zemlji.
Francuzi su drugi po veličini potrošači jogurta na svijetu, s prosječnom potrošnjom od 33 kilograma godišnje, odmah iza Španaca koji troše 34-35 kilograma, ali ispred Amerikanaca koji popiju prosječno po pet kilograma tog mlječnog proizvoda.
Novi jeftini jogurti imaće cijenu na “psihološkom” nivou iznad kojeg štedljivi potrošači odustaju od kupovine.