PARIZ, Francuska grupacija “Danon” (Danone), najveći svjetski proizvođač jogurta, saopštila je da je u prvom tromjesečju povećala prihod 19 odsto u odnosu na isti period lane, zahvaljujući rastu prodaje marke “aktivija” (Activia) i preuzimanju holandskog proizvođača hrane za bebe “Rojal Numiko” (Royal Numico).
Tromjesečna prodaja je porasla na 3,76 milijardi evra, sa 3,17 milijardi evra godinu dana ranije, prenjela je agencija Blumberg.
“Danon” je prošle godine kupio “Numiko” i prodao svoju podružnicu za proizvodnju keksa američkoj kompaniji “Kraft fuds” (Foods) kako bi se usredsredio na zdrave proizvode, čija prodaja bilježi veći rast.
“Danon” računa da će uz pomoć “Numikovih” marki hrane za bebe “nutricija” (Nutricia) i “kau end gejt” (Cow&Gate) i svog jogutra “aktivija” koji podstiče varenje povećati prodaju i profitabilnost.
Kupovinom “Numika” i njegovih podružnica za hranu za bebe i dijetetske proizvode “Danon” je postao najveći evropski proizvođač hrane za malu djecu i stekao uporište u Aziji i na Bliskom istoku.
Tromjesečna prodaja u sektoru jogurta je povećana 11 odsto, na 2,18 milijardi evra, čime je ta podružnica dala najveći doprinos ukupnom prihodu zahvaljujući povećanim kupovinama jogurta “aktivija” i mlječnog napitka “aktimel” (Actimel) koji podstiče imunitet.
Prodaja u sektoru napitaka je porasla sedam procenata, na 1,01 milijardu evra jer je sve veći broj potrošača u Aziji i Latinskoj Americi kupovao mineralnu vodu.
“Danon” u ovoj godini očekuje rast prodaje od osam do 10 odsto, isključujući akvizicije i kursne promene i rast zarade po akciji od najmanje 15 procenata.
Akcije “Danona” juče su pojeftinile 23 centa, ili 0,4 odsto, na 55,09 evra na tržištu u Parizu, pošto su od početka godine do sada izgubile 9,9 odsto svoje vrijednosti.