SINGAPUR, Zilingo, singapurska modna platforma koji okuplja više od hiljadu trgovaca odjećom iz jugoistočne Azije, približava se tržišnoj vrijednosti od milijardu dolara.
Na čelu tog rastućeg azijskog onlajn trgovca nalazi se 27-godišnja djevojka Ankiti Bose.
Prije pet godina bila je tek mlada analitičarka u investicionoj kompaniji Sequoia India s idejom za pokretanje modnog startapa, a u 2017. godini njen startap već je bilježio 1,8 miliona dolara prihoda.
Početkom februara su u njih 226 miliona dolara uložili i fondovi rizičnog kapitala Sequoia Capital i Temasek Holdings.
Inače, žene kao osnivači startapa u svijetu su veoma rijetke. Gledajući kompanije od barem milijardu dolara vrijednosti, od 239 startapa širom svijeta, žene se nalaze na čelu njih tek 23.
“Bili smo ekipa od 20 i nešto godina i nismo imali ništa osim sna koji smo odlučili da slijedimo”, kaže Bose prisjećajući se početaka kada se udružila sa svojim susjedom, softverskim inženjerom Dhruvom Kapoorom i preuzela rizik.
Dala je otkaz u kompaniji ‘Sequoia India’ i u Zilingo uložila 30 hiljada dolara vlastite ušteđevine. Radila je tada i po 18 sati dnevno, kaže.
Pružali su u početku malim trgovcima odjećom onlajn platformu preko koje bi lakše dolazili do kupaca. No, razvijanjem softvera uspjeli su direktno da povežu dobavljače i tekstilne pogone od Bangladeša do Vijetnama.
Objava proizvoda na stranici je besplatna, a Zilingo svoje prihode ostvaruje naplaćujući proviziju između 10 i 20 odsto na svaku narudžbinu.
Inače, tržište onlajn šopinga jugoistočne Azije koje je lane procjenjeno na 23 milijarde dolara, do 2025. godine premašiće i 100 milijardi dolara, procjenjuju analitičari Google-Temaseka. Bankar.me