BANJALUKA, Predsjednik Vlade Republike Srpske Željka Cvijanović izjavila je da je Republika Srpska veoma zainteresovana za izgradnju kraka gasovoda “Južni tok”, te da će Srpska sa ruskim partnerom uraditi sve što je potrebno da ovaj projekat bude realizovan bez obzira da li će biti samo na prostoru Srpske ili oba entiteta u BiH.
Cvijanovićeva je podsjetila da je do blokade u realizaciji došlo na dva fronta – evropskom gdje je EU ovaj projekat stavila u stranu zbog određenih usaglašavanja, ali i trenutne situacije u Ukrajini, te u BiH gdje Savjet ministara BiH nije usvojio sporazum sa Rusijom.
“Institucije BiH, prije svega, treba da služe kao servis entitetima, jer su u entitetu sve one životne funkcije. Važno je da svaki projekat koji se javi kao potencijalna mogućnost to zgrabimo, iskoristimo i uradimo sve ono što treba”, rekla je Cvijanovićeva za Radio “Nes”.
Ona je napomenula da je određena dinamika realizacije “Južnog toka” već narušena.
Govoreći o projektu izgradnje mosta na Savi, Cvijanovićeva je naglasila da Vlada Republike Srpske niz godina insistira na ovom projektu i da su obezbijeđena sredstva, ali da Hrvatska to još nije učinila.
“Niz godina smo čekali da se novac bilo uvrsti u njihov budžet ili da se dobije određena donacija od EU. Obavijestili su nas ove godine da su u proceduri, da je Evropska komisija načelno dala zeleno svjetlo za realizaciju tog projekta, a to znači obezbjeđivanje sredstava i da očekuju da bi se najkasnije polovinom sljedeće godine ušlo u realizaciju”, navela je premijer Srpske.
Ona je dodala da je na mjestu gdje je predviđena izgradnja mosta urađena i infrastruktura koja služi za provjeru kvaliteta proizvoda biljnog i životinjskog porijekla koji se izvoze u EU.
“Već je tamo uloženo dosta toga i most je posljednja karika koja treba da odradi svoj dio posla kada je riječ o spajanju naših prostora i EU”, istakla je premijer Srpske.
Cvijanovićeva je zaključila da Srpska nijedan od velikih infrastrukturnih projekata nije “skinula sa dnevnog reda” i da je svaki u određenoj fazi realizacije, navodeći primjer autoputa Banjaluka – Doboj koji se gradi planiranom dinamikom.