BANJALUKA, Ministar saobraćaja i veza Republike Srpske /RS/ Nedeljko Čubrilović izjavio je danas da je zadovoljan dosadašnjim radovima na remontu ukupno 64 kilometra željezničke pruge Banjaluka – Doboj vrijednosti 34 miliona evra.
“Do sada je urađeno oko devet kilometara pruge i zadovoljni smo što nema kašnjenja na ovom projektu”, rekao je Čubrilović novinarima prilikom obilaska radova na željezničkoj stanici u Šnjegotini i dodao da će radovi trajati dok to vremenski uslovi budu dozvoljavali.
Čubrilović je rekao da će završetkom dionice od Banjaluke do Doboja biti kompletno remontovana pruga koja će dozvoljavati brzinu vozova i do 120 kilometara na čas.
On je istakao da će kroz nekoliko godina biti obezbijeđena sredstva za sanaciju cjelokupne mreže.
Na poslovima je angažovano oko 150 radnika, a uključeno je i nekoliko kooperanatskih domaćih firmi.
Generalni direktor Željeznica RS Petko Stanojević rekao je da će remont značiti mnogo za ovo preduzeće, jer je željeznička mreža u dosta lošem stanju.
Predstavnik austrijske firme “Svitelski-Alpina” Tomislav Panov rekao je da radovi na ovom remontu izuzetno dobro idu i da se kraj radova očekuje za nekih 20 mjeseci.
Izvođači radova remonta su “Svitelski-Alpina” i Željezničke javne korporacije BiH.
6 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
“Riječ je riječ”
–
Kada Čubro dadne riječ, nema šta da brineš, od toga sigurno nema ništa.
Dok Čubro obavi ovaj remont tamo negdje do sledećih lokalnih izbora, dotle će ono što je danas i juče remontovano morati opet da se remontuje. Začarani krug. A što će voz ići 120 km na sat, ja ću ga nosati zajedno sa lokomotivom.
Kod Čubre doslovno važi ona narodna da “riječ vrijedi koliko i čovjek koji je dao”.
Pitam se koji će to voz ići 120 km na sat kada na relaciji Banja luka Ukrina koja iznosi oko 40 km ima 8 stanica što znači na svakih 5 km po jedna kako da se voz zaustavi ako ide 120. Sve je to samo jedna dobra šarena laža. I u najbolja vremena prije rata dok su vozili Olimpik ekspres i Bosna ekspres od Doboja do Banja luke vozilo se maksimalno 70 km na sat. Na dionici od Banjaluke do Jošavke gdje je remont izvršen voz se kreće jedva 40 na sat.Što znači da neke stvari nisu na svome mjestu….
Ministar Čubrilović je rekao do 120 km/h, a tu spada i 40 km/h. Ja problem vidim u nečem drugom; Za 64 km pruge 34 miliona evra. Uz to za signalno sigurnosno uređenje one dvije ukrsnice dati su dodatni milioni, što znači da u remontovanje pruge nije to uračunato.Obzirom da za brzine do 120 km trebaju šine S-48 koje su i bile na ovoj deonici,remont je mogao se odnositi na zamjenu “pragova” i nabavku, dovoz i “podbijanje” određene količine tucanika sa zamjenom dijela skretnica i obezbjeđenja putnih prečaza. Sve to kada se sabere nije moguća ovako visoka cijena. Pitam se koliko je ovaj tender bio regularan. Konačno oni koji poznaju željeznički sistem znaju da je remont pruge samo dio, koji sam ne obezbjeđuje niti veće brzine, ni redovniji ili veći obim prevoza roba i putnika, ali je i sastavni dio toga sistema. Naš problem je najviše vezan za mogući obim prevoza koji opravdava ogromna ulaganja koja su nužna u sve dijelove sistema da bi uz dobru organizaciju on funkcionisao. A tradicionalno smo poznati i po dobroj organizaciji i prosjeku kašnjenja vozova od 300 minuta, što japancima i švajcarcima nikada nije bilo jasno šta radimo da to uspijevamo ostvariti.
ovo je katastrofa. cubrilovic i petko, dva najgora lika koja su mogla da zadese zeljeznice. ej, DNS kadar je generisao 148 miliona KM gubitaka u zeljeznicama u zadnjih par godina otkako ih je djavo tu donio, i pored subvencija i donacija od par desetina miliona KM svake godine.