RIM – Italijanski sindikati nazvali su 2024. crnom godinom za domaću automobilsku industriju.
Evropski automobilski div Stellantis, koji objedinjuje marke Peugeot, Citroen, Opel, Fiat, Chrysler i Jeep, našao se u teškoj krizi zbog pada prodaje.
Kako bi povećali proizvodnju, iz kompanije su najavili da će ove godine uložiti dvije milijarde evra u italijanske fabrike, a šest milijardi biće namijenjeno lancima snabdijevanja.
Sve italijanske fabrike automobilskog koncerna, koji je nastao 2021. spajanjem francuske grupe PSA i italijansko-američke kompanije Fiat Chrysler, godinu su završile u minusu.
Dojučerašnji ponos italijanske autoindustrije, Fiatova fabrika Mirafiori u Torinu lane je proizvela gotovo 70 odsto manje automobila, nešto manje od 26.000 u odnosu na gotovo 86.000 vozila 2023.
Prema podacima koje su prikupili italijanski sindikati, posljednji put kada je italijanska automobilska industrija, danas okupljena u gigantu Stellantis, proizvela tako malo vozila, bilo je 1956. godine.
Kvartal od samo desetak radnih dana
„Ne skrivamo da će 2025. biti teška. Ali sve italijanske fabrike će nastaviti s radom, i to mnogo više“, rekao je sredinom decembra direktor evropskih operacija Stellantisa Jean Phillipe Imparato.
Privremeni prekidi u proizvodnji prošle godine su pogodili sve italijanske fabrike, a u Maseratiju u Modeni, primjera radi, u posljednjem kvartalu su radili samo desetak dana.
„Za sada nema činjenica, imamo samo predviđanja. Situacija u fabrikama je ozbiljna, mnogi radnici su na čekanju“, rekao je sindikalni predstavnik Uilma Rocco Palombella.
Stellantis je 2023. godine, prema podacima kompanije, bio četvrti najveći proizvođač automobila u svijetu po prodaji – iza japanske Toyote, njemačkog Volkswagena i korejskog Hyundaija. Seebiz