BANJALUKA – Kompanija TeleGroup je protekle sedmice u Banjaluci okupila strateške partnere u oblasti video tehnologija. Bila je to prilika za druženje, razgovore o budućim projektima i razmjenu znanja.
Jedan od učesnika bio je i Saša Čolaković, account director kompanije Arris, vodećeg globalnog proizvođača naprednih rješenja u oblasti IPTV sistema.
“Sa TeleGroupom sarađujem već dugi niz godina. Ta saradnja je počela na velikom IBC trade showu i odnosila se na projekat u M:telu. Arris je tada, u saradnji sa TeleGroupom i partnerima, isporučio kompletno IPTV rješenje koje je bilo sljedeća generacija IPTV televizije generalno u Republici Srpskoj, ali i u regionu”, istakao je Čolaković, podsjetivši na poznati projekat implementacije IPTV platforme za M:tel, koja je donijela prvo multiscreen video rješenje u regionu.
Inovativna IPTV platforma i TV aplikacije unaprijedile su video usluge na tržištu telekomunikacija i omogućile da m:tel Banja Luka postane najkonkurentniji IPTV i OTT provajder u regionu Zapadnog Balkana.
“Taj projekat je zaista bio veoma uspješan, isporučen na vrijeme, a i dan danas je vrlo relevantan. Osim njega imamo i niz drugih saradnji, a jedna od interesantnijih je u oblasti softver developmenta i dijelova IPTV sistema. Inženjeri TeleGroupa su unaprijedili veliki dio našeg kreativnog kora, integrisan je YouTube, dodatne aplikacije koje u to vrijeme nismo imali, a čak ni danas nemamo. Tom inovativnom dijelu TeleGroup je zaista doprinio u velikoj mjeri”, izjavio je Čolaković.
Govoreći o izazovima u poslovanju, istakao je da je, globalno posmatrajući, naš region relativno mali, ali da se i pored toga nalazi u prvom planu što se tiče televizije i broadbanda. Dodao je da TeleGroup sa svojom ulogom u tom ekosistemu jedan od važnijih igrača i da je to jedan od razloga duboke i dugoročne saradnje dvije kompanije.
“Izazovi koje mi trenutno ovdje u regionu imamo odnose se na veličinu projekata. Tržište se kreće u smjeru proširenja do svih krajnjih korisnika. Igrači koji sada ulaze u ovaj sistem, generalno u televiziju, su zaista veliki, globalni igrači kao što su Google, Amazon, Netflix i drugi. Ovdje je izazov veličina tržišta i broj pretplatnika koji su u igri, što je ključno da bismo dobili vrijeme i pažnju tih velikih igrača i to nas možda najviše koči”, objasnio je Čolaković.
“Naprimjer, Android je nešto o čemu se puno priča i televizija u tom smjeru generalno ide, sa aspekta CPE (Customer Premisses Equipment) uređaja. Da biste dobili pažnju jednog velikog Googlea, morate imati scale, dakle veličinu. To nam je mali problem da se snađemo u sistemu”, dodao je on.
Predstavnik kompanije Arris poručio je da je TeleGroup u prednosti kao firma koja se aktivno bavi ne samo ovim tržištem, već i šire jer su iskustva koja se stiču izvan našeg regiona vrlo korisna i primjenjiva i na domaćem tržištu.
“Zahvalni smo TeleGroupu na ulaganju resursa i investicija u ljude i znanje. Mislim da naša saradnja zaista ima svijetlu budućnost”, izjavio je predstavnik kompanije Arris Saša Čolaković. PR