VALENSIJA, Evropski naučnici pronašli su nove dokaze o tome da način serviranja i pakovanja hrane značajno utiče na percepciju njenog ukusa.
Istraživači sa Politehničkog univerziteta u Valensiji i Univerziteta Oksford dali su zadatak grupi od 57 dobrovoljaca da testiraju ukus vruće čokolade koja je služena u plastičnim čašama u četiri različite boje – bijeloj, bež, crvenoj i narandžastoj sa bijelom unutrašnjošću.
U svim čašama bila je potpuno ista čokolada, ali su dobrovoljci zaključili da najbolji ukus ima ona koja je poslužena u čašama narandžaste i bež boje.
“Boja pakovanja u kojem se služe hrana i piće može da pojača neke atribute, poput ukusa i arome”, saopštili su naučnici.
Ovo saznanje moglo bi da bude korisno kuvarima i proizvođačima hrane, dodaje se u tekstu, a prenosi AFP.
Prethodnim istraživanjem utvrđeno je da pakovanje žute boje pojačava ukus limuna u bezalkoholnim pićima. Osvježavajući napici u bocama hladnih boja, poput plave, bolje gase žeđ od onih u toplim bojama, poput crvene. Boca ružičaste boje stvara utisak da je piće slađe.
Rezultati su objavljeni u specijalističkoj publikaciji “Žurnal za studije o čulima”.