BANJALUKA – Ministar saobraćaja i veza Republike Srpske Nedeljko Ćorić rekao je da će nesrazmjer u cijenama putarine za auto-puteve u Srpskoj biti ispravljen, ukoliko postoji. Da se za isti broj pređenih kilometara plaća različita cijena poznato je još od 2019. godine kada su utvrđene posljednje cijene putarina na auto-putevima u Srpskoj.
Ćorić je na sjednici Narodne skupštine Republike Srpske, odgovarajući na poslaničko pitanje, rekao da se cijena putarine određuje po dužnom metru auto-puta.
„Došlo je možda do jednog vida nesporazuma jer se putarina obračunava na ukupno izgrađenu dionicu auto-puta, a analize su pravljene na osnovu razdaljine od naplatne kućice do naplatne kućice, ali evo uzećemo još jednom da provjerimo zaista da li su te cijene urađene po dužnom metru i da li su zaokružene na cifre kako je previđeno pravilnikom i ukoliko bude neki nesrazmjer u vidu dužine i cijene, sigurno da ćemo to ispraviti“, istakao je Ćorić.
Poslanik SNSD-a Denis Šulić rekao je da je putarina od Laktaša do Gradiške (25,1 kilometar) četiri marke, Jakupovci-Gradiška (25,8 kilometara) 3,5 maraka, Gradiška-Drugovići (34 kilometra) pet maraka, a Drugovići-Kladari (61 kilometar) pet maraka.
Portal CAPITAL objavio je još 2019. godine nelogičnosti u vezi sa cijenama putarina u Srpskoj u tekstu „Obmana – „Autoputevi RS“ za istu kilometražu naplaćaju različite putarine“.
CAPITAL je tada analizirao udaljenost između naplatnih stanica i zvanične cijene putarina i utvrdio da se za isti broj pređenih kilometara plaća različita cijena, u pojedinim slučajevima i duplo veća.
Ako vozač putničkog automobila uđe na auto-put „9. januar“ u mjestu Drugovići (između Laktaša i Prnjavora) i vozi do Kladara (Doboj), preći će 60 kilometara i platiće putarinu pet maraka.
Ako isti vozač ne ide do Doboja, već odluči da ide u Gradišku i sa auto-puta siđe na naplatnom mjestu Čatrnja, platiće isto pet maraka putarine, iako je prešao 34 km ili skoro duplo manje kilometara nego do Doboja.
Iz Drugovića do Prnjavora auto-putem se ide 26 kilometara i plaća se dvije marke putarine, a iz Drugovića do Nove Topole (između Laktaša i Gradiške) takođe je 26 kilometara, a putarina je četiri marke.
Primjeri samo nekih od nelogičnosti obračuna putarine navedeni su u tabeli.
Šulić je i tada, krajem 2019. godine izrazio nezadovoljstvo cijenama i istakao da je povećanje cijena putarine na auto-putevima u Srpskoj odvratilo ljude da koriste auto-put, te zatražio da Vlada RS cijene vrati na prijašnje, ali mu to nije udovoljeno.
CAPITAL: Svjetlana Šurlan
2 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Od Jakupovaca do izlaza Aleksandrovac cijena 1,5 KM a dužina od uzlaza do izlaza 8 Kilometara, a ako računamo od znaka gdje počinje autoput , tj. od Čubićevog hotela to je max 9 kilometara, dakle cijena ne bi smijela biti veća od 0,90 KM ali neka zaokruže na marku jer kod nas je sve na štetu građana pa i ovaj autoput koji je građen našim novcem i za koji i dan danas postoji dodatna akciza od 0,10 KM na litru goriva za izgradnju autoputeva.
Htio bih još da dodam da ako se utvrdi da je naplata nesrazmjerna, ko će meni da vrati novac, jer već dvije godine putujem na posao i svaki dan dajem ukupno 1 KM više???