ZAGREB, Od Svetog Martina na Muri do velike pozornice zagrebačkog HNK, od zlatnih medalja na tatamiju do najvećih književnih nagrada, od anonimnog međimurskog dečka do popisa školske lektire – put je to koji je u samo desetak godina prošao Kristian Novak.
Koje je prepreke na tom putu morao svladati, ali i koje bi želje još mogao ostvariti, najveća zvijezda hrvatske književnosti otkrit će na 11. Weekend Media Festivalu ovoga rujna u Rovinju.
Veliki uspjeh njegovih romana „Črna mati zemla“ i „Ciganin, ali najljepši“, a potom i njihova uprizorenja na daskama ZKM-a i HNK, Novaka je izložilo silnom interesu najšire javnosti, kao rijetko kojeg književnika posljednjih godina. Uz pohvale i nagrade, bilo je i kritika, pa i udaraca ispod pojasa, s kojima se Novak kao bivši vrhunski karatist prilično dobro nosi.
„Ja zvijezda? Dobar štos. Ali da, posljednje dvije godine promatram taj buzz koji se ne gasi i polako postajem svjestan interesa za svoje romane i teme koje oni otvaraju. Ne bježim od polemike, iako bih volio da se svi više držimo činjenica, a manje strastvenog optuživanja. Zato sam rado pristao doći na Weekend Media Festival, jer sam čuo da je to mjesto gdje pametni i kreativni ljudi razumno i kulturno zbore o temama koje se tiču svih nas. Veselim se dolasku, spreman sam i za nezgodna pitanja, a potrudit ću se da moji odgovori budu na razini“, kaže Kristian Novak.
U mnoštvu tema koje otvaraju Novakovi romani, svakako je i uloga međimurskog zavičaja i dijalekta, odnos gastarbajterskog djeteta prema različitim kulturama i izbor Rijeke kao profesionalnog utočišta. U Rovinju ćemo doznati i kako Novak vidi svoja djela u školskoj lektiri i je li mu to uopće važno te kako se nosi sa slavom i doživljava li je kao estradizaciju ozbiljnog književnog rada. Bit će zanimljivo i njegovo iskustvo rada na scenariju za „Črnu mati“ s Evom Svenstedt Ward, koja je u svijetu filma poznata po adaptaciji Millenium trilogije Stiega Larssona.
„Uspjeh Kristiana Novaka dokaz je da i u ovom vremenu novih medija tradicionalne umjetničke forme, poput književnosti i kazališta, itekako mogu biti društveno relevantne. Weekend je i ranijih godina otvarao šire društvene teme, a ono o čemu Kristian tako upečatljivo piše sigurno su pitanja koja će zaintrigirati i sudionike našeg festivala“, ističe direktor programa Nikola Vrdoljak.
Najveći regionalni komunikacijski festival ove se godine održava od 20. do 23. rujna, kao i uvijek u bivšoj tvornici duhana u Rovinju, a partneri su Francuska i Njemačka. Svi marketingaši svoje radove mogu prijaviti na sedmi po redu BalCannes, a najbolje digitalne radove u regiji ponovno će predstaviti najvažnija digitalna nagrada SoMo Borac.
PR