BANJALUKA, Četiri domaće građevinske kompanije učestvovaće na međunarodnom tenderu za izgradnju dionice autoputa Banjaluka – Doboj, od Prnjavora, dogovoreno je danas na sastanku predstavnika građevinskih preduzeća koja se bave niskogradnjom i ministra za prostorno uređenje, građevinarstvo i ekologiju Republike Srpske Srebrenke Golić.
Golićeva je istakla da će svaka od ovih kompanija tražiti međunarodnog partnera te da će se jedni pojaviti kao podizvođači, a drugi kao partneri ili eventualno lideri.
Ona je navela da je ovakav dogovor prihvaćen kao jedino moguće rješenje da neka od domaćih firmi prođe tender, te da bi, ukoliko se to desi, ta kompanija angažovala kompletnu građevinsku operativu Republike Srpske, odnosno konzorcijum koji će biti napravljen.
Prema njenim riječima, samo zajedničkim radom mogu da udovolje poslu i ispoštuju rokove, što će povećati i listu referenci koja će olakšati dobijanje narednih poslova.
Golićeva je podsjetila da su rigorozni uslovi tendera koje postavlja Evropska banka za obnovu i razvoj, te da će cijena biti presudna.
Predstavnici građevinskih firmi istakli su nakon današnjeg sastanka da će, u uslučaju da neka od četiri kompanije dobije posao, biti angažovani domaći proizvođači građevinskog materijala u cilju korišćenja domaćeg materijala, a što manje iz uvoza.
Direktor firme “Integral inženjering” Slobodan Stanković naglasio je da njegova firma ispunjava 40 odsto uslova tendera te da je neophodno naći inostranog partnera koji će ispuniti ostali dio uslova.
On je ocijenio da u Srpskoj u posljednje dvije-tri godine postoji investicioni ciklus kada je riječ o putnoj infrastrukturi te da slijede veliki projekti.
U prvoj fazi tenderske procedure biće dostavljene ponude izvođača sa opštim podacima o predloženim radovima, gdje će ponuđači morati da dokažu dovoljno relevantnog iskustva i stručnosti za radove po prijedlogu ponuđača.
Nakon preliminarne procjene, ponuđači koji ispune kriterijume kvalifikovaće se za drugu fazu u kojoj su uslovi prosječan godišnji promet od najmanje 125 miliona evra, likvidna finansijska sredstva za ispunjavanje novčanog toka izgradnje u periodu od četiri mjeseca, te iskustvo kao glavnog izvođača najmanje dva slična projekta minimalne vrijednosti 60 miliona evra.
Republika Srpska postigla je dogovor sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj o kreditnom zaduženju od 150 miliona evra za izgradnju dionice autoputa Banjaluka-Doboj, od Prnjavora, dužine 37 kilometara. Srna
5 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Znaci nista od famoznog dogovora domacih gradjevinaraca. Ne mogu se tajkuni dogovoriti. Nece jedan drugom pod sapu. Sad smo vidjeli koliko ste zreli za ozbiljne poslove. Najjaci ste kada treba sa policarima, na samo, u cetiri oka, dogovarati poslove. Sad je malo ozbiljnije EBRD nadgleda cijeli proces, pa se ne smijete zaj…, jer nece biti aneksa ugovora i sl.
Mozemo li znati koje 4 firme su u pitanju?
Na konferenciji nisu htjeli otkriti imena, ali ono sto smo nezvanicno saznali je da su u “igri” Integral Inzenjering Slobodana Stankovica (on jedini ispunjava uslove od 40% da moze voditi konzorcijum), MG Mind Mrkonjic Grad(najlikvidnija gradjevinska firma), Fortis Grupa Prijedor (Kozaraputevi, Prijedorputevi, a imaju u posjedu kamenolome i asfaltne baze), te Ljubo Ćubić vlasnik Niskogradnje Laktasi.
Sve ostale gradjevinske kompanije su suvise male i nelikvidne da bi mogli na ravnopravnoj osnovi uci u partnerstvo sa nekom od ino-firmi, ali sigurno ce traziti svoj dio kolaca.
Dabogda ni jedan od njih ne radio ništa u ovoj napaćenoj državi (entitetu). Lopovska posla. Da hoće doći Nijemci da rade i tada smo sigurni u ono što urade ( po mogućnosti ekipa koja je za vrijeme Hitlera gradila auto puteve po Njemačkoj a koji su i danas u više nego odličnom stanju)
Samo napred Integral da dobijes posao da mogu nasi radnici dase zaposle.