Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Bivši ministar pravde u trci za pravobranioca RS?

    4. Decembra 2025. — 16:24

    Advokati zbog dugova prijete blokadom HE “Dabar”

    4. Decembra 2025. — 15:28

    IDDEEA nema novca da plati dobavljače za pasoše i tablice

    4. Decembra 2025. — 14:43

    Ministarstvo razbacuje milione na nepostojeći vrhunski sport u Srpskoj

    4. Decembra 2025. — 09:02
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Nova odluka OFAC-a: Lukoilu produžena licenca

    5. Decembra 2025. — 09:02

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47

    Đokić: Izvjesno poskupljenje struje u Srpskoj

    3. Decembra 2025. — 15:57

    Gorivo u Srbiji najskuplje u regionu

    2. Decembra 2025. — 08:17

    Na Banjalučkoj berzi prebijeno više od 200 miliona KM

    4. Decembra 2025. — 09:26

    PURS: Za 11 mjeseci prikupljeno 324 miliona KM više nego prošle godine

    3. Decembra 2025. — 14:36

    Diversifikacija ključni princip za upravljanje rizicima

    3. Decembra 2025. — 13:00

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Uzrok rebalansa budžeta promjene u prihodima i prioriretima u rashodima

    25. Novembra 2025. — 15:03

    Promet na Banjalučkoj berzi 52.749 KM

    4. Novembra 2025. — 15:32

    Kupci u FBiH za crni petak potrošili 263 miliona KM

    2. Decembra 2025. — 12:10

    Lažni “crni petak”: Čak 96 posto prodavnica u FBiH napravilo prekršaj

    1. Decembra 2025. — 14:16

    U BiH uvezeno 8.100 novih i 71 hiljada polovnih vozila

    30. Novembra 2025. — 11:04

    Lidl izbjegava jedan veliki grad u BiH

    23. Novembra 2025. — 13:10

    Ski sezona na Jahorini počinje danas uz besplatno skijanje

    2. Decembra 2025. — 09:45

    Italija očekuje 14,4 miliona stranih turista tokom zime

    26. Novembra 2025. — 15:00

    Cijene kvadrata u Budvi i do sedam hiljada evra

    13. Novembra 2025. — 09:01

    Za devet mjeseci BiH posjetilo 1,53 miliona turista

    8. Novembra 2025. — 08:03

    Nova odluka OFAC-a: Lukoilu produžena licenca

    5. Decembra 2025. — 09:02

    Arsenić upozorava: Podrška mljekarima ključna za opstanak

    5. Decembra 2025. — 08:16

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47

    Đokić: Izvjesno poskupljenje struje u Srpskoj

    3. Decembra 2025. — 15:57
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Prve mobilne brodske apoteke u Hrvatskoj počele s radom

    4. Decembra 2025. — 13:44

    Novogodišnji honorari muzičkih zvijezda i do 150.000 evra

    30. Novembra 2025. — 15:34

    Black Friday postao još isplativiji uz pomoć vještačke inteligencije

    30. Novembra 2025. — 14:27

    Amerikanci potrošili preko osam milijardi dolara na “crni petak”

    29. Novembra 2025. — 15:05

    Banke povećavaju kupovinu zlata

    4. Decembra 2025. — 08:17

    EU odlučila: Do 2027. prekid uvoza ruskog gasa

    3. Decembra 2025. — 10:15

    Hrvatska među državama s najvećom inflacijom u EU

    3. Decembra 2025. — 08:17

    Amazon i Google predstavili zajedničku multicloud mrežnu uslugu

    1. Decembra 2025. — 11:12
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Čengić: Istinski entuzijazam osobina fantastičnog PR-a

Čengić: Istinski entuzijazam osobina fantastičnog PR-a

Bojana NinkovicBojana Ninkovic8. Marta 2023. — 07:30Nema komentara5 minuta čitanja

BANJALUKA – Razlika između dobrog i fantastičnog PR-a su istinski entuzijazam, neprikosnovena sposobnost za ležernim usmenim izlaganjem i odlične komunikacijske vještine, te autentična, profesionalna i pronicljiva isporuka informacija.

melisa čengić
FOTO: Ustupljena fotografija

Kazala je ovo u intervjuu za CAPITAL Melisa Čengić, ovogodišnja dobitnica priznanja PRO.PR Award, koja je nagradu dobila kao marketing, CRM & PR manager brenda „Porsche“ za Bosnu i Hercegovinu.

Čengićeva između ostalog govori o PR-u u kriznim situacijama, značaju PR uopšte, te o njegovom razvoju u BiH.

CAPITAL: Dobitnica ste priznanja PRO PR Globe Awards, koje će biti dodijeljeno u okviru ovogodišnje PRO PR konferencije. Šta za Vas predstavlja ova nagrada?

ČENGIĆ: Priznanje PRO PR Globe Awards 2022 pomoglo mi je da osvijestim snagu i značaj industrije odnosa sa javnošću i svoje uloge u njoj. Da ne kažem isključivo ali najvećim dijelom sam bila u svijetu autoindustrije sa beskompromisnom željom da na što pristupačniji način lokalizujem globalne kampanje i utjelovim vrijednosti brenda na naše tržište. Paralelno sa tim, a skoro neprimjetno meni, kolege iz industrije odnosa sa javnošću su osjetile impuls koji odašiljam kroz svaku riječ ili sliku. Sa koliko god predanosti i ljubavi da radim, uvijek je lijepo kada se Vaš trud prepozna van naših granica, i kada se cijeni, a naročito od strane istaknutih i iskusnih imena iz industrije odnosa sa javnošću.

CAPITAL: Koji su sve izazovi postavljeni pred odnose s javnošću u posljednje vrijeme?

Sa rastućim brojem PR aktivnosti koje su nametnute iz praktičnog razloga da ne odemo u zaborav u lavini kriza u kojima se cijeli svijet našao u posljednje recimo tri godine,  smatram da je najveći izazov zapravo izmjeriti utjecaj koji je PR aktivnost stvorila, tj kvantificirati rezultat truda, angažmana i povrata na uložene resurse. Više nije tako lako ni pretpostaviti opise poslova u odnosima sa javnošću niti šta je sve potrebno za jednu kvalitetnu PR strategiju i njeno rasplamsavanje  u rastuće tokove i kanale komunikacije u kojima bezimena lica imaju jednako glasan mikrofon poput društvenih mreža, remete ravnotežu i povjerenje bez ikakvih sankcija.

melisa čengić
FOTO: Ustupljena fotografija

CAPITAL: Da li, prema Vašem mišljenju kompanije i institucije u BiH pridaju dovoljan značaj PR-u i da li primjećujete pomak u tom segmentu posljednjih godina?

Odgovori su jedno realno „ne“ za pridavanje značaja koje prati optimistično „da“ za pomak posljednjih godina. Sretna sam što primjetim da se odnosi sa javnošću integrišu kao nerazdvojni dio rastućeg marketing ekosistema, sa osvježenim fokusom na kvalitet koji izranja iz potrebe da se u moru objava i vijesti iskristališu kvalitetni i autentični sadržaji. Značaj transparentne komunikacije, te individualiziranog pristupa predstavljanju traženih informacija kao da je zasjenio sve učesnike koji taj značaj nisu prepoznavali. Također, sami nosioci odnosa sa javnošću su postali ponosni posrednici u informisanju javnosti koji sa sve većim entuzijazmom iznalaze nove i kreativnije načine da iznesu srž brenda i utjelove njegove osnovne vrijednosti kroz svaku aktivnost čime strukturirano pristupaju svom poslu i neizostavno prenose snažniju poruku, te budu nagrađeni kredibilitetom i povjerenjem.

CAPITAL: Koje su najvažnije osobine koje jedna osoba koja se bavi PR-om mora posjedovati?

Ako podrazumijevamo da su one esencijalne osobine zadovoljene poput marljivosti i kontinuirane predanosti za prikupljanjem i razumijevanjem informacija, organiziranosti, sposobnosti sagledavanja šire slike, posjedovanje znanja, prisebnost u stresnim situacijama, transparentnost i iskrenost, te spremnost za ulaganje u izgradnju kvalitetnih odnosa, onda su sljedeće osobine te koje prave razliku između dobrog i fantastičnog PR-a: istinski entuzijazam, neprikosnovena sposobnost za ležernim usmenim izlaganjem i odlične komunikacijske vještine, te autentična, profesionalna i pronicljiva isporuka informacija kako u standardizovanim formatima na koje smo navikli, tako i uz lični pečat: bio to izbor riječi, ton, struktura i sl.Tek sve navedeno omogućava toj osobi koja se bavi PR-om da istu poruku predoči najraznovrsnijoj publici, a da se ista shvati, prihvati i zapamti u moru drugih.

CAPITAL: Koji je značaj PR-a u kriznim situacijama?

Ne smatram da svaka kriza zahtjeva i PR, čak „nepotreban PR“ može nepotrebno produbiti krizu. A u kriznim situacijama u kojima imamo PR, trebamo jasno iskristalisati da smo tada ogledalo spremnosti i snage jedne organizacije da je prethodno već predvidjela potencijalne krizne događaje, pripremila se za njih, adekvatno  pristupila rješavanju krize, paralelno vodila komunikaciju s oštećenima i javnosti, te još vrlo važno, da analizira efekte preduzetih mjera i prati razvoj aktivnosti.   Ne krije se čarobni štapić u tim saopštenjima koji može umanjiti krizu ili čak učiniti da nestane, ali je značaj PR-a tada da kao spužva ublaži „udar“, komunicira strukturirano i planski i u dogovoru sa menadžmentom, osvijesti koliko rizikovati tj šta je to potrebno uraditi da se stekne pa i zadrži naklonost i povjerenje javnosti, partnera, klijenata..

CAPITAL: Koja je osnovna razlika između PR-a u svijeta i PR-a u BiH?

Da ste me pitali o sličnostima, i tu bih imala dosta navesti i to me raduje.  Jedan pravac sagledavanja ovih razlika su odnosi internih komunikacija i PR koje su se u BiH donedavno posmatrale kao čvrsto odvojene discipline, često smještene u sopstvene neprobojne obruče, dok se u svijetu njihova fuzija često javlja kao strateška prednost kompanija.

Sa druge strane npr, utiska sam da ključne razlike leže u poznavanju publike, tj kontinuiranom preispitivanju, targetiranju i prilagodbi odnosa a iz tih napora poteku različiti formati i kanali pa u svijetu prvo zažive neki trendovi, poput saradnje sa influencerima, a nakon nekog vremena budu prihvaćeni i kod nas najčešće zbog toga što su prihvaćeni već negdje drugo. Kao da nam nedostaje malo hrabrosti u poduzimanju iskoraka, i postavljanju trendova.

CAPITAL

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
intervju melisa čengić
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakZbog suše manjak mimoza na tržištu
Sljedeći članak Mothers at the mercy of ex-husbands and a freak system

Povezani članci

ENERGETIKA 01 minuta čitanja

Nova odluka OFAC-a: Lukoilu produžena licenca

NOVOSTI 02 minute čitanja

Arsenić upozorava: Podrška mljekarima ključna za opstanak

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Bivši ministar pravde u trci za pravobranioca RS?

4. Decembra 2025. — 16:2402 minute čitanja

Kandidati imaju rok od 15 dana da se prijave na konkurs

Advokati zbog dugova prijete blokadom HE “Dabar”

4. Decembra 2025. — 15:28

IDDEEA nema novca da plati dobavljače za pasoše i tablice

4. Decembra 2025. — 14:43

Ministarstvo razbacuje milione na nepostojeći vrhunski sport u Srpskoj

4. Decembra 2025. — 09:02

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.