CAZIN – Crijepne ploče i profilisani limovi, kao i fasadni i krovni paneli cazinske kompanije „Fiko commerc SF“ kvalitetom su nadmašili konkurenciju te postali partneri njemačkog DHL-a i najvećih domaćih tržnih centara.
Kompanija „Fiko commerc SF“ počela je kao zanatska radnja u Cazinu 1977. godina, da bi nakon rata prerasla u preduzeće sa deset zaposlenih radnika, od kada konstantno raste i razvija se u oblasti građevinske limarije.
Pored proizvodnih pogona i prodaje u Cazinu, 2006. ova firma otvara proizvodni pogon u Hrvatskoj, a danas ima poslovnicu i u Banjaluci.
Iz proizvodnih hala kompanije „Fiko commerc SF“ izlaze crijepne ploče, trapezno profilisani lim, fasadni profilisani lim i građevinska limarija. Pored limarskih proizvoda, bave se i nabavkom i montažom čeličnih konstrukcija, krovnih, zidnih i fasadnih panela sa ispunom od poliuretana, mineralne vune i stiropora. Vrše i montažu polikarbonata, pleksiglasa i alucobonda, a u svoju ponudu planiraju da dodaju i nabavku i montažu TRESPE.
Menadžer u toj kompaniji Slobodan Petković rekao je za portal CAPITAL da se najviše bave profilisanjem jednostrukih limova.
„Tu su i krovni i fasadni sistemi, klasična limarija, pokrivanje krovova, kosih i ravnih“, istakao je Petković i dodao da ova firma oblaže i hale sa krovnim sendvič panelima i fasadnim panelima.
„Fiko commerc SF“ danas zapošljava 40 radnika, u proizvodnji i na montaži.
„Sreća je što cazinska regija ima dosta zanatskih radnji i mladih koji se bave tim poslom, tako da još uvijek imamo radnika, uprkos odlasku u inostranstvo“, ističe Petković.
Rade uglavnom za tržište BiH, a imali su poslove i u Crnoj Gori, Albaniji te nešto manje u Austriji.
„Najprodavanija je crijepna ploča za pokrivanje stambenih zgrada i individualnih objekata. U zadnje vrijeme sve više smo bazirani na montažu sendvič panela na tržnim centrima i na proizvodnim halama. To su fasadni i krovni paneli, a klijenti su nam neke od najpoznatijih kompanija poput DHL-a čiji smo objekat radili u Sarajevu, zatim banjalučki Tropic, te FIS. Trenutno radimo za Bingo, te za više drugih privatnih firmi“, kaže Petković.
U ovoj firmi ističu da su ispočetka imali veliku konkurenciju, ali da sada već nije tako jer su se kvalitetom probili na tržište.
„Investitori za koje jednom radimo, uvijek nas ponovo traže kada se proširuju. Realno, mislim da je firma i preživjela zato što se nismo susretali sa državnim institucijama, a kvalitetom smo osvojili i zadržali privatne kupce“, ističe Petković.
Dodaje da je privatnom investitoru najbitnije da za novac dobije kvalitet, dok u poslu s državom preovlađuje politički uticaj.
„Slovo i duh zakona nam smetaju, za one koji su pri vrhu važi duh zakona, a za nas slovo zakona, to svi znamo i zbog toga se fokusiramo na privatne poslove“, naglašava Petković.
Poručuje da država treba da se uozbilji, jer političari proizvode atmosferu u kojoj se investitori osjećaju nesigurno.
„Fiko commerc SF“ od planova izdvaja otvaranje proizvodnog objekta u Banjaluci te izgradnju novog pogona u Cazinu, čime planiraju učiniti efikasnijom buduće poslovanje u regiji i osnažiti svoje pozicije u građevinskoj industriji u BiH.
CAPITAL
Poslovni portal CAPITAL.ba će u narednom periodu objaviti niz priča o kompanijama u BiH koje su uspjele na domaćem ili stranom tržištu bez političkih veza ili dobijanjem unosnih poslova od države i vlasti. Pozitivnim primjerima poslovanje želimo ohrabriti i podstaknuti mlade i inovativne ljude da se počnu baviti privatnim preduzetništvom, te pokazati da je moguće biti uspješan bez politike i javnih budžeta. Projekat “Svijetla strana BiH” se realizuju uz pomoć granta ambasade SAD u BiH.