BEOGRAD, Akabi u Jordanu i grčko ostrvo Lezbos nove su destinacije ka kojima će se iz Beograda ove ljetne sezone odvijati čarter-saobraćaj.
Prevoz turista sa aerodroma “Nikola Tesla” u punom jeku startuje oko 10. juna. Inače, tokom ljeta u redovnom i čarter saobraćaju putnike će prevoziti više od 30 avio-kompanija.
– Nagovještena konsolidacija poslovanja “Jat ervejza” svakako će učvrstiti poziciju našeg aerodroma – kaže za “Novosti” Velimir Radosavljević, generalni direktor “Nikole Tesle”. – Inostrane kompanije će u redovnom i čarter saobraćaju letjeti sa daleko većim kapacitetom. Tako će, na primjer, u junu ponuditi 35.000 sjedišta više nego istog mjeseca lani. Sve ovo nam daje osnov da sa optimizmom uđemo u ljetnu sezonu, kako u pogledu daljeg rasta obima saobraćaja tako i u ostvarenju finansijskih rezultata.
Evropske mediteranske destinacije opsluživaće u čarteru isključivo “Jat”. U ponudi su mnoga ostvra u Grčkoj, kao što su Krit, Rodos, Zakintos, Krf i prvi put Lezbos.
U Siciliji će se slijetati na dva aerodroma, Kataniji i Palermu, u Španiji ka Palma de Majorki i Heroni. “Tunis er” i “Jat” prevoziće turiste ka Tunisu, a ka Egiptu “Er Kairo” i “Nesma erlajns”. Ipak, očekuje se nešto manje interesovanje putnika za Egipat zbog nestabilne političke situacije. Ka Turskoj će biti najviše turista i tu će “kolač” podijeliti “Jat”, “Pegazus” i “Skaj erlajns”. Novost je i to što će “Turkiš erlajns” po prvi put iz Beograda saobraćati i ka Izmiru.
U redovnom saobraćaju, po ljetnom redu letenja, obnovljene su linije LOT za Varšavu i “Norvežn er šatla” za Stokholm. “Kroacija” od 31. maja obnavlja liniju Beograd – Split, a “Jat” u maju kreće sa letovima ka Splitu i Dubrovniku, a u junu i za Pulu, Maltu i Monastir.
“Viz er” od 1. juna bazira i drugi svoj avion u Beogradu i uvodi nove direktne linije ka Parizu, Oslu, Rodosu i Krfu. Novina je i da će od 15. juna Beograd svakodnevnim letovima “Etihada” biti povezan sa Abu Dabijem.
Radovi na “Tesli”
Na beogradskom aerodromu trenutno se izvode veliki građevinski radovi na proširenju C platforme za parkiranje aviona, gdje se gradi betonska ploča površine četiri fudbalska igrališta. U toku je i rekonstrukcija rulnih staza u dužini od 3,5 kilometara. Ukupna vrijednost oba projekta je oko 500 miliona dinara.
– Dinamika izvođenja radova pažljivo je planirana, tako da ne utiče na redovnost avio-saobraćaja i komfor putnika – ističe Radosavljević. – Investicione projekte, kao i uvijek, finansiramo iz sopstvenih prihoda. Novosti