SARAJEVO – Konferencija “Let's do eCommerce” pod sloganom “Lead the Innovation” održana je treći put i okupila je 500 učesnika, uz 25 eminentnih govornika iz naše zemlje, regiona i EU.
Ovaj prestižni događaj, u organizaciji Asocijacije za internet trgovinu “eComm”, spojio je aktere logistike, telekomunikacija, fintech-a, platne industrije, održivog razvoja i vještačke inteligencije.
Konferencija je ponudila brojne novosti uključujući ekskluzivno predstavljanje praktičnih iskustva. Događaj je otvorio Jasmin Marić, predsjednik Asocijacije eComm.
U uvodnom obraćanju Marić se osvrnuo na tržišna kretanja iz 2024. godine, ističući izazove i prilike koje nas očekuju u periodu koji dolazi.
“Podaci pokazuju da digitalna transformacija u našoj regiji više nije opcija već nužnost. Vidjeli smo impozantan rast u online transakcijama u posljednjih 12 mjeseci, dok sve više kompanija prepoznaje da e-trgovina nije tek dodatni kanal prodaje, već svebuhvatna promjena poslovne paradigme”, izjavio je Marić.
Posebnu pažnju privukla su predavanja o implementaciji vještačke inteligencije, koja je održala Celeste Fejzo, AI Data Trainer. Fejzo je predstavila praktične primjene AI-a u poboljšanju korisničkog iskustva i personalizaciji. AI može prepoznati obrasce ponašanja koje ljudi propuštaju i predvidjeti potrebe prije nego što kupci sami postanu svjesni tih potreba.
Matjaž Robinšak predstavio je sveobuhvatno istraživanje “Shopper's Mind” provedeno na uzorku većem od 3.000 online kupaca u BiH. Istraživanje je otkrilo značajne promjene u ponašanju digitalnih potrošača, koje se ogledaju u povećanju online kupovine sa 30 odsto na 45 odsto u posljednje dvije godine, ali i činjenici da se samo pet odsto online kupljenih proizvoda vraća.
“Podaci do kojih smo došli istraživanjem su od velikog značaja za kompanije koje žele optimizirati svoje online poslovanje. Jasno nam pokazuju da domaći web shopovi imaju priliku da izgrade jaču lojalnost od međunarodnih konkurenata, ako se fokusiraju na ključne faktore poput besplatne dostave i atraktivnih akcijskih ponuda”, istakao je Robinšak.
Učesnici su imali priliku učestvovati u pet praktičnih radionica, uključujući “Uradi sam On-Site SEO” , “Skupo te košta loš eCommerce? Vrijeme je za optimizaciju”, “Profitabilna prodaja putem platformi za upoređivanje cijena” , te radionicu o AI treniranju koju je vodila Celeste Fejzo.
Potpredsjednica Asocijacije, Alma Ahmić istakla je da je ovogodišnja Konferencija okupila ključne lidere u digitalnoj transformaciji regiona, koji su se složili da Jugoistočna Evropa postaje sve značajniji igrač na globalnoj digitalnoj mapi.
„Regionalno eCommerce tržište pokazuje snažan trend rasta, s digitalnim transformacijama koje se ubrzano implementiraju u svim sektorima privrede. U području maloprodaje, konferencija je predstavila napredna rješenja koja mijenjaju tradicionalne modele poslovanja. Let's do eCommerce 2025. potvrdila je svoju poziciju kao ključni događaj za digitalne inovacije u Jugoistočnoj Evropi, pokazujući da je budućnost trgovine u spoju tehnologije, održivosti i personalizovanog korisničkog iskustva“, kazala je Ahmić.
Konferencija je zatvorena ceremonijom i nagradnom igrom s vrijednim poklonima partnera. PR