BERN, Popularni internet servis Jutjub (YouTube) za razmjenu video-sadržaja posjećuje više od jedne milijarde ljudi mjesečno, a snažnom rastu njegove popularnosti i korišćenja doprinijela je upotreba “pametnih” telefona, objavila je kompanija.
Direkcija Jutjuba istakla je da svaki drugi korisnik interneta posjećuje njihov sajt, još od osnivanja, 2005. godine, prenosi švajcarski list 24 sata.
“Da je Jutjub jedna država, bili bismo treća po veličini u svijetu, poslije Kine i Indije”, dodaje Grupa, koja posluje u okviru Gugla (Google).
Firmu Jutjub je 2006. godine kupio Gugl za 1,65 milijardi dolara, ali još uvijek nije otkrio da li ova internet platforma generiše profit. Pored nebrojenih video-datoteka koje postavljaju amateri, Jutjub je počeo da dodaje i profesionalne priloge kako bi privukao javnost, a Grupa je krajem januara ove godine najavila i ponudu za pristup određenim sadržajima na bazi pretplate.
Portparol Jutjuba ističe da mnogi kreatori priloga smatraju da bi mogli imati koristi od pretplata, tako da je Grupa ovo uzela u obzir, i dodaje da će različiti sadržaji imati i različite tipove plaćanja. Jutjub je još 2011. pokrenuo lanac besplatnih tematskih sadržaja, pripremajući teren za stvaranje lanca plaćenih priloga. Tanjugbiz.rs