DOBOJ, Inovativne ideje i korištenje savremenih tehnologija i društvenih mreža neophodni su da bi se opstalo na zahtjevnom tržištu u pružanju turističkih ponuda i usluga, izjavio je direktor Organizacije za razvoj turizma regije Doboj “Rotor” Miodrag Bosić.
Bosić je rekao da široka paleta marketing sredstava za promociju turističkih sadržaja još nije prepoznata na ovim prostorima tako da mnogi resursi, potencijali i atrakcije nisu evidentirane, mapirane i ponuđene.
“Globalnom promocijom turističkih resursa čuva se autohtonost originalnog lokalnog proizvoda”, rekao je Bosić, poručivši da je za to potrebno mapiranje turističkih atrakcija na prostoru Republike Srpske i BiH, da bi upotrebom popularnih internet pretraživača bile dostupne globalnom nivou.
Prema njegovim riječima, današnji turista očekuje u ponudi lokalni ambijent, ali savremeni komfor.
U proteklih deset godina, dobojska organizacija “Rotor” realizovala je projekte turističke valorizacije srednjovjekovne arhitekture, revitalizacija dobojske tvrđave Gradina, izgradnja Kraljevskog sela Kotromanićevo, kao i Festival turizma BiH i zapadnog Balkana.
Bosić je istakao da je u toku realizacija međunarodnog projekta “Atrium -Arhitektura totalitarnih režima 20. vijeka u urbanom menadžmentu”, u kojem učestvuje 18 partnera iz 11 zemalja jugoistočne Evrope.
Navedenim projektima istovremeno se promovišu i brendiraju lokalni turistički resursi i štiti kulturno-istorijsko nasljeđe, etnologija, vrši rekonstrukcija i revitalizacija spomenika i nacionalnih spomenika te zaštita životne sredine.
“Izgradnja Kraljevskog sela Kotromanićevo u blizini Doboja, kojeg je u svoju turističku rutu uvrstila i ‘Nacionalna geografija’ /'National Geographic'/, predstavlja lijepu priču o promociji nacionalnih resursa koji su vezani za autentičnost prirodne i turističke ponude jedne zemlje”, istakao je Bosić.
On je rekao da je srednjevjekovna arhitektura naselja sa bogatom lokalnom gastro-ponudom, savremenim konforom i pratećim sadržajima, privukao razmažene evropske, američke i arapske turiste.
Prema njegovim riječima, ocjena posjetilaca na ponuđene usluge su ekvivalentne onima koje se daju hotelima sa četiri ili pet zvjezdica. Srna