BANJALUKA, Domaće građevinske kompanije iz RS ušle su u intenzivne pojedinačne pregovore s inostranim firmama poput “Štrabaga” i “Alpine” iz Austrije, OHL ŽS iz Češke, grčkih kompanija “Terna” i “Aktor” za izgradnju dionice autoputa Banjaluka – Doboj i u ovom trenutku otvorene su sve opcije za kombinovanje.
Ono što je gotovo sigurno jeste da će svoju šansu na tenderu uz inostranog partnera tražiti “Integral inženjering” i “Niskogradnja” iz Laktaša, “MG Mind” i “Fortis grupa.
“Ne znamo ko će s kim. U toku su pregovori takoreći svih sa svima jer domaće kompanije žele za partnera i da budu uz onoga ko je najbolji i ko ima najviše šanse da pobijedi na tenderu. Ti pregovori s inostranim partnerima traju već duže vrijeme, a kada će biti okončani vidjećemo. U ovom trenutku sasvim sigurno niko neće da kaže ko s kim pregovara”, ispričao je izvor “Nezavisnih” dobro upućen u trenutna dešavanja u vezi s tenderom za izgradnju autoputa Banjaluka – Doboj.
Ovaj izvor ispričao je da su moguće sve kombinacije, te da će na tenderu učestvovati preko deset najvećih građevinskih kompanija iz cijele Evrope. Moguće je da na tenderu učestvuje i “Isolux Corsan” iz Španije, koji je i ranije izražavao interes za gradnju autoputa Banjaluka – Doboj.
Sa Dušanom Topićem, direktorom “Autoputeva RS”, preduzećem koje je i raspisalo tender, juče nismo uspjeli stupiti u kontakt kako bismo saznali ko je sve otkupio tendersku dokumentaciju.
Podsjećanja radi, predstavnici domaćih građevinskih kompanija iz RS, nakon što nisu uspjeli dogovoriti formiranje konzorcijuma i zajednički nastup na tenderu za izgradnju autoputa, složili su se da u partnerskom odnosu sa drugima konkurišu, a nakon što neka od njih dobije posao angažuje ostale tri kompanije.
“To je jako dobro za domaću operativu da ulazi u partnerski odnos sa drugim velikim kompanijama kako bi dobila posao i uposlila svoje kapacitete. Takođe dobro je što na taj način dobijaju i stiču određene reference koje su neophodne na svim malo većim projektima”, kazao je Nedeljko Čubrilović, ministar saobraćaja i veza RS.
Čubrilović ističe da će na tenderu pobijediti najbolji i onaj ko dostavi najbolje ponude sa stanovišta roka i kvaliteta izgradnje.
Podsjećanja radi, međunarodni tender za izgradnju dionice autoputa Banjaluka – Doboj od Prnjavora do Doboja raspisan je 28. februara ove godine i trajaće 60 dana, nakon čega će se ući u postupak izbora izvođača radova.
U prvoj fazi tenderske procedure biće dostavljene ponude izvođača s opštim podacima o predloženim radovima, a nakon preliminarne procjene ponuđači koji ispune kriterijume kvalifikovaće se za drugu fazu u kojoj su uslovi prosječan godišnji promet od najmanje 125 miliona evra, likvidna finansijska sredstva za ispunjavanje novčanog toka izgradnje u periodu od četiri mjeseca te iskustvo glavnog izvođača najmanje dva slična projekta minimalne vrijednosti 60 miliona evra.
Prema najavama nadležnih, izgradnja dionice autoputa od Prnjavora do Doboja ukupne dužine 36 kilometara može početi već u maju, a biće finansirana kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj u visini od 140 miliona evra. Predviđeno je da izgradnja traje tri godine, a uz 36 kilometara autoputa biće izgrađeno još 22 kilometra lokalnih puteva odnosno lokalnih i pristupnih saobraćajnica. Nezavisne novine