SARAJEVO, Članovi Izvoznog savjeta BiH ocijenili su juče da su početkom rada ovog tijela stvoreni potrebni, ali ne i dovoljni uslovi za ublažavanje spoljnotrgovinskog deficita i podizanje konkurentnosti domaće privrede, zbog čega je potreban još energičniji rad na promociji izvoza i stvaranja povoljnije poslovne klime u BiH.
Članovi Izvoznog savjeta BiH istakli su na konferenciji za novinare da je Savjet do sada preduzeo niz pozitivnih koraka u pravcu podsticanja izvoza i koordinacije institucija u BiH koje se bave izvozom.
”U BiH nedostaje izvozna strategija, ali i jasno definisan izvozni proizvod, za šta je potreban hitan angažman vlasti”, rekao je Marijan Mišić, direktor ”Nove forme” – članice Izvoznog savjeta BiH.
Predstavnica Ministarstva spoljne trgovine i ekonomskih odnosa BiH Fatima Sijarić naglasila je da Izvozni savjet BiH predstavlja primjer državno-privatnog partnerstva kao i forum gdje predstavnici državnih institucija i izvoznika mogu raditi na unapređenju izvoznog okruženja.
Direktor Sektora za međunarodne odnose u Spoljnotrgovinskoj komori BiH /STK/ Enes Ališković najavio je da će krajem januara naredne godine, na osnovu odluke Savjeta ministara BiH, STK BiH otpočeti sa radom u ulozi Agencije za promociju izvoza.
On je potvrdio da će akcenat u radu Agencije biti stavljen na ostvarivanje što tješnje saradnje sa izvoznicima i formiranje svojevrsnih izvoznih klubova.
O ulozi Izvozno-kreditne agencije BiH /IGA/, članice Izvoznog savjeta BiH, govorio je njen direktor Mirko Dejanović, koji je naglasio značaj usluga poput obezbjeđenja izvoznih naplata, finsiranja izvoza i finansijskih garancija.
Izvozni savjet BiH formiran je odlukom Savjeta ministara BiH krajem prošle godine, a čine ga predstavnici Ministarstva spoljne trgovine i ekonomskih odnosa BiH, STK BiH, Ministarstva inostranih poslova BiH, Uprave za indirektno oporezivanje BiH i šest priznatih izvoznika koji se godišnje rotiraju, te predstavnici IGA-e i Agencije za promociju stranih investicija BiH, koje imaju status posmatrača.
Ovo tijelo, koje ima koordiniraju u i savjetodavnu ulogu, zamišljeno je kao koordinator svih aktivnosti promocije izvoza roba i usluga putem jedinstvenog oblika državno-privatnog partnerstva i društvenog konsenzusa.