SARAJEVO, Otvorenje regionalnog centra proizvođača auto-dijelova u Kragujevcu prvi je korak ka uspostavljanju saradnje proizvođača auto-dijelova iz BiH sa italijanskim FIAT-om i drugim velikim automobilskim koncernima, kaže Midhat Čehajić, sekretar Grupacije auto-industrije u Spoljnotrgovinskoj komori BiH.
“Iako smo očekivali, konkretni razgovori o angažovanju bh. kompanija u projektu pokretanja proizvodnje u kragujevačkoj ‘Zastavi’ nisu održani. To je naradni korak koji očekujemo uskoro, a biće obavljen posredstvom novoformiranog centra koji je otvoren u utorak”, kazao je Čehajić nakon povratka iz Kragujevca.
Objasnio je da Centar izvrsnosti auto-industrije zapadnog Balkana, koji je otvoren u Kragujevcu, obuhvata proizvođače auto-dijelova iz šest zemalja regije – Srbije, BiH, Hrvatske, Crne Gore, Makedonije i Albanije. Cilj mu je da poveća konkurentnost proizvođača auto-dijelova u regionu, a prvu promociju imaće i na najvećem evropskom sajmu automobila u Frankfurtu. Centar će, ističe Čehajić, pružiti pomoć svim proizvođačima u regionu koji ne zadovoljavaju standarde da postanu dobavljači velikih automobilskih koncerna.
“Činjenica da Centar izvrsnosti finansira Evropska unija i da su svjetski proizvođači iskazali želju za uspostavljanje saradnje pokazuje da je prepoznat potencijal regiona u proizvodnji auto-dijelova”, ocijenio je Čehajić.
Dodao je da BiH zajedno sa Srbijom prednjači u regiji po kvalitetu, asortimanu, ali i tradiciji ove proizvodnje, te konstatuje da firme iz BiH treba da iskoriste šansu koja im se pruža.
“Nažalost, dok Srbija, Hrvatska i druge zemlje daju snažne poticaje svojim kompanijama, naša auto-industrija, osim verbalne, nema nikakvu drugu podršku”, upozorio je Čehajić.
Dodao je da je srbijanski ministar ekonomije i regionalnog razvoja Mlađan Dinkić potvrdio izvjesnost projekta obnove proizvodnje u kragujevačkoj “Zastavi”.
“Prvobitno je proizvodnja bila najavljena za septembar, ali je zbog stanja u automobilskoj industriji uzrokovanog recesijom prolongirana. Projekat je neupitan, ali srbijanska vlada ne može ništa učiniti bez FIAT-a koji još nije obznanio planove”, kazao je Čehajić.
FIAT je u Kragujevcu planirao proizvodnju niskolitražnog gradskog automobila, prilagođenog za zemlje regije, a najavljivao je godišnju proizvodnju od 300.000 automobila.
Bh. auto-industrija iskazala vitalnost
Da se bh. auto-industrija može nositi sa konkurencijom, pokazuje i to da nijedna od kompanija iz ovog sektora nije prestala sa radom u vrijeme recesije, kazao je Midhat Čehajić.
“U Njemačkoj je kriza otjerala u bankrot 150 kompanija iz ovog sektora, dok su naši proizvođači, kojih istina nema u tako velikom broju, pokazali vitalnost. U posljednje vrijeme primjetan je rast potražnje za auto-dijelovima, što nagovještava bolje dane za ovaj sektor”, istakao je Čehajić. Nezavisne novine