NJUJORK, Prodaja lutke Barbike skočila je 16 odsto čime je rast prodaje produžen na drugi kvartal, a ukupni prihodi su dosegli 1,8 milijardi dolara.
Nakon dvije godine pada prodaje, u velikom stilu vratila se Barbika s realističnijim oblicima tijela.
Najveći američki proizvođač igračaka “Mattel” objavio je kvartalne rezultate bolje od očekivanja, upravo zahvaljujući skoku prodaje Barbike.
Prihodi kompanije uvećani su sa 1,79 milijardi na 1,80 milijardi dolara. Analitičari u anketi Reutersa očekivali su prihode od 1,77 milijardi dolara. Neto dobit povećana je s lanjskih 223,8 miliona dolara na 236,3 miliona dolara, ili 68 centi po akciji.
Prodaja “Mattelovog” glavnog proizvoda, popularne Barbike, skočila je 16 odsto na 350 miliona dolara, dok je linija lutaka “American Girl” uvećana za 14 odsto, nasuprot lanjskom padu od dva odsto.
Objavom rezultata, akcije kompanije skočile su šest odsto na više od 32 dolara. Tokom ove godine akcija “Mattela” bilježi plus od 13 odsto. Protekle dvije godine prodaja Barbike širom svijeta bila je u padu, jer su se djeca okrenula drugim vrstama lutaka te elektronskim igračkama i igrama na tabletima.
Međutim, početkom ove godine “Mattel” je odlučio da osvježi Barbiku uvodeći tri nova oblika – visoku, nisku i zaobljeniju – s ciljem prikaza realističnijih verzija tijela.
Takođe, promijenjena je i marketinška strategija, pa Barbika više nije bila samo lijepo lice, već se u sklopu kampanje “Možeš biti šta god želiš” kod djevojčica htio naglasiti potencijal žene u ostvarivanju različitih karijera.
Uvedena je i jeftinija verzija linije “American Girl”, koja je prije počinjala s cijenom od stotinu dolara.
“Naše strategije ostvaruju dobar napredak na više područja, a iako je pred nama kritično četvrto tromjesečje, na putu smo ispunjenja prognoza za ovu godinu”, izjavio je izvršni direktor Kristofer Sinkler.
Podsjetimo, u drugom tromjesečju prodaja Barbie lutaka uvećana je 23 odsto. Kompanija posebno mnogo očekuje od tradicionalno jakog pretprazničkog razdoblja, koje po pravilu učestvuje s polovinom ukupne godišnje prodaje.
Inače, cjelokupna američka industrija igračaka ove godine očekuje rast prodaje od sedam odsto, nakon lanjskih 6,7 odsto. Snažan rast prodaje Barbike pomogao je “Mattelu” u vidanju rana zbog gubitka franšize na “Disneyeve” likove, među kojima su i lutke iz filma “Snježno kraljevstvo”.
“Disneyeve” franšize dokopao se “Mattelov” ljuti rival “Hasbro”, a ove godine počeo je prodavati te igračke. U drugom tromjesečju “Hasbro” je objavio da mu je prodaja u diviziji igračaka za djevojčice skočila 57 odsto.
Poređenja radi, divizija igračaka za dječake bilježila je svega dva odsto rasta. U trećem kvartalu “Hasbrov” rast je malo usporio na 14 odsto.
Gubitak “Disneyeve” franšize ostavio je “Mattel” bez gotovo 440 miliona dolara prodajnih prihoda, uključujući 158 miliona dolara samo u trećem tromjesečju, piše “Wall Street Journal”.
Od ostalih segmenata, linija igračaka “Hot Wheels” zabilježila je rast prodaje u trećem tromjesečju od šest odsto, kao i linija “Fisher-Price”. Poslovni.hr