BANJALUKA – Banjalučka pivara napravila je u prošloj godini poslovni minus od 5,2 miliona maraka, što je najlošiji rezultat još od 2010. godine, pokazuje njihov finansijski izvještaj.
Preduzeće koje je ove godine obilježilo 150 godina postojanja imalo je prihode od nepunih 41 milion maraka, najmanje u zadnjih osam godina, odnosno od 2013. godine kada su iznosili 40,2 miliona KM.
Gubitak je povećan za više od šest puta u odnosu na 2021. godinu, kada je iznosio 817.002 maraka.
Zanimljivo je da je iz sličnih prihoda 2020. godine (41,6 miliona KM) pivara prijavila profit od 1,8 miliona maraka.
Inače, kako je CAPITAL nedavno otkrio, u ovom preduzeću desile su se promjene u vlasničkoj strukturi, gdje je jedan od suvlasnika postao direktor preduzeća Ilija Šetka.
On je u izjavi za naš portal tada kazao da se tri domaće velike pivare na tržištu BiH bore protiv tri velike multinacionalne kompanije koje nemaju fabrike u BiH, već sve pivo uvoze iz okolnih zemalja.
Podsjećamo, do 2022. godine pivara je poslovala kao akcionarsko društvo, kada je promijenila pravnu formu i prešla u društvo ograničene odgovornosti.
Najbolji rezultat u posljednjih deset godina imala je 2014. kada je ostvarena dobit od 6,4 miliona maraka.
Pored „Nektar“ piva koje je brend pivare, u njoj se proizvodi i „Nektar radler“, „Banjalučko“, „Crni Đorđe“ i „Baraba“ pivo.
CAPITAL: D. T.
3 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
‘Nisam vidio da neko pije Nektar dugo, marketing Carlsberga ih poptpuno potopio, dok su oni “sponzorisali” jahting evente po Italiji, sto sam vidio u Trstu, a izgelda i da je “promjena pravne forme” dala svoj dopirinos, kroz “kradju od samog sebe”
Ja kad sam se vratio iz inostranstva jedno dvije tri godina sam pio samo Nektar, kbj. lokalni patriotizam, dok nisam skonto da mene ne ubija glava od PIVA već od Nektara… Popij tri Nektara ili tri Jelena pa mi se sledeći dan javi, ipak je kvalitet presudan
Sa Šetkom i ekipom do bankrota. Nema šta, vrsan menadzer.