NJUJORK, Najgora globalna recesija u proteklih 80 godina uzrokovala je strmoglavi pad zračnog prometa jer ljudi manje putuju ili uzimaju jeftinije letove, te zračnim prometom šalju manje tereta.
Izvršni direktor Airbusa Tom Enders i evropske zrakoplovne kompanije pozvale su vlade evropskih zemalja da povećaju finansiranje razvoja novih aviona kako bi održali korak s američkim rivalima poput Boeinga. Svjetski avioprevoznici očekuju da će u ovoj godini izgubiti 4,7 milijardi dolara, uz pad prihoda za 62 milijarde dolara ili 12 posto. Smanjen je broj narudžbi aviona, a postojeće se odgađaju ili otkazuju, objavilo je Udruženje avio i odbrambene industrije za Evropu (ASD). Još izraženije usporavanje moglo bi naštetiti kompanijama i njezinih 649.000 radnika u Evropi.
Proizvođači vozila već su dobili sedam milijardi evra kredita s niskim kamatama za ekološka vozila i prevladali jednu od najgorih kriza u prodaji zahvaljujući vladinim novčanim poticajima namijenjenima kupcima novih vozila. Avio industrija upozorava da i ona treba pomoć. Čelnik avio udruženja ASD Allan Cook kazao je da avio sektor ne traži paket spasa ali zahtijeva ulaganja u tehnologiju, u zrakoplovni sektor, po uzoru na ona u ostale sektore.
Francuska već pomaže vlastitoj AVIO industriji pet milijardi evra vrijednim planom za povećanje bankovnih zajmova klijentima Airbusa. Taj proizvođač aviona trenutno očekuje pad novih narudžbi u ovoj godini za 300 do 400, nakon što je prošle godine rezervisano 777 aviona.
Enders je kazao da Njemačka i Velika Britanija razmišljaju o sličnim programima. Pozvao je regulatore EU-a da ubrzaju obećano finansiranje 1,6 milijardi evra vrijednog projekta Clean Sky, usmjerenog na razvoj ekološkog aviona, istaknuvši da odgađanje otežava avio kompanijama hvatanje u koštac sa strožim ekološkim standardima prema programu trgovanja ugljikom koji će se početi primjenjivati 2012.