SARAJEVO, Asocijaciji “Autoklaster BiH” Sarajevo, koja okuplja domaće proizvođače auto-dijelova, prijeti gašenje ukoliko ne bude obezbijeđen nastavak finansiranja, potvrđeno nam je u Grupaciji auto-industrije Spoljnotrgovinske komore BiH.
“Njemačka organizacija za tehničku saradnju GTZ okončala je projekt podrške ovoj asocijaciji, čime je doveden u pitanje njen dalji rad. GTZ, uz čiju podršku je ‘Autoklaster’ osnovan, pokrivao je više od 60 posto sredstava potrebnih za rad klastera, dok je ostatak finansiran iz članarine firmi i institucija članica. Budući da je podrška prestala, direktor ‘Autoklastera BiH’ Krunoslav Rašić prestao je da radi i pronašao je novo zaposlenje”, kazao je Midhat Čehajić, sekretar Grupacije.
Međutim, on vjeruje da se “Autoklaster” neće ugasiti, kazavši da članice kao što su TMD AI Gradačac, “Famos” Istočno Sarajevo, “Soko Transmision” Mostar, Mašinski fakultet Sarajevo smatraju da treba da nastavi rad jer je puno učinio za njih.
“Nadamo se da će država promijeniti odnos prema klasterima, pa tako i automobilskom i da će im kroz plan razvoja koji treba da bude usvojen oko Nove godine dati mjesto koje zaslužuju”, rekao je Čehajić.
Dodao je da u svim zemljama regiona država pomaže klastere dok ne stanu na noge, a u Sloveniji je, na primjer, ta podrška trajala pet godina.
Fadil Novalić, direktor TMD AI Gradačac, kaže da sudbina “Autoklastera BiH” ovisi od raspoloženja njegovih članova.
“Činjenica da su posljednjoj sjednici Skupštine prisustvovali predstavnici samo tri kompanije loš je znak”, upozorio je Novalić.
Istakao je da je “Autoklaster BiH” potreban jer je organizovao kompanije, obezbjeđivao informacije i bio dio opšteg marketinga za bh. auto-industriju.
“Između ostalog, obezbjeđivao nam je besplatan nastup na najvećem evropskom sajmu u Frankfurtu, što pojedinačno ne bismo mogli finansirati”, obrazložio je Novalić.
“Autoklaster BiH” okuplja 17 članica, a osim proizvođača auto-dijelova uključuje i nekoliko institucija i organizacija.