Pomoćnik ministra komunikacija i prometa BiH Zoran Andrić kazao je kako se tom odlukom propisuju tehnički standardi koje moraju da ispunjavaju vozila koja se uvoze u BiH, a to je dio priče u vezi uvoza korištenih vozila euro 5 standarda.
“Jedan dio te odluke tiče se i rezervnih dijelova koji se stavljaju na tržište u BiH. Odlukom je predviđeno da originalni rezervni dijelovi koji se stavljaju na tržište, kako su oni propisani odlukom, prolaze jedan postupak provjere njihove ispravnosti. To dosad nije rađeno kada je BiH u pitanju, tako da od septembra, odnosno decembra, u zavisnosti od toga koji su to dijelovi, počinje i ta provjera”, kazao je Andrić dodajući da je sastanak organizovan kako bi se ovlašteni uvoznici upoznali s procedurama koje ih očekuju.
Napomenuo je da je predviđeno da sistem bude potpuno elektronski te da su u posljednjim mjesecima održali niz sastanaka i sa UIO, te da predstoji još niz aktivnosti.
Drago Talijan iz Centra za motorna vozila, koji je nosilac konzorcijuma i obavlja administrativne poslove u oblasti homologacije, kazao je da 29. augusta započinje primjena kada je riječ o prvoj seriji dijelova koji podliježu obavezi provjere prilikom uvoza.
“Inače, po propisima, dijelovi koji budu deklarisani u odlukama moraju da prođu provjeru usklađenosti prije nego što budu pušteni na tržište u BiH, a isti slučaj je i sa dijelovima koji se proizvode u BiH”, kazao je Talijan dodajući da je današnji sastanak organiziran sa uvoznicima dijelova da bi se kvaliteteno pripremili za sve ono što predstoji, da ne bi bilo zastoja u njihovom radu.
Dijelovi, kako je pojasnio, dosad nisu bili podvrgnuti provjerama, pa je zbog svih problema koji postoje, posebno u smislu bezbjednosti saobraćaja, resorno ministarstvo odlučilo da uključi jednu grupu dijelova koji predstavljaju sisteme od značaja za bezbjednost u vozilu i samim tim za sigurnost u saobraćaju.
“U prvoj grupi započinjemo sa pneumaticima, dječjim sjedalicama, kacigama i drugo, a za 180 dana od stupanja na snagu Odluke bit će obuhvaćeno 40-ak raznih dijelova”, dodao je Talijan.
Potpredsjednik Privredne komore Federacije BiH Mirsad Jašarspahić podsjetio je da u toj komori djeluje Udruženje uvoznika novih automobila, te da je najveći broj tih uvoznika ujedno uvoznik komponenti.
Što se tiče Odluke i rokova, Jašarspahić je dodao da je za određene dijelove rok primjene 90, a za određene 180 dana.
Homologacija je, po definiciji, “proces potvrđivanja da je nešto odgovarajuće ili saglasno” i ta riječ se obično koristi u kontekstu motornih vozila.