ZAGREB, Atlantik (Atlantic) grupa je u prvom kvartalu ove godine ostvarila prihode od prodaje u ukupnom iznosu od 1.157,7 miliona kuna (152 miliona evra), što u odnosu na prvo tromjesečje prošle godine predstavlja rast od 3,0 odsto.
Dobit prije odbijanja kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iznosi 73,6 miliona kuna i pala je 14,2 odsto, dok neto dobit nakon manjinskih interesa iznosi 44,6 miliona kuna i predstavlja rast od 39,3 odsto, prenosi portal Seebiz.
Predsjednik Uprave Atlantik grupe Emil Tedeski istakao je u saopštenju da je sredinom marta u rad pušten proizvodni pogon energetskih pločica u Novoj Gradišci, što predstavlja najveći investicioni ciklus Atlantik grupe u razvoj proizvodnje.
Takođe, uspješno je nastavljen proces integracije srpske firme Fudlend (Foodland) koja s brendom “Bakina tajna” predstavlja pojačanje brendiranog asortimana Atlantik grupe.
Preuzimanje Fudlenda postalo je realno početkom ove godine kada je srpska Komisija za zaštitu konkurencije odobrila taj potez, čime su zadovoljeni preduslovi za integraciju kompanije u poslovni sistem Atlantik grupe i uključivanje u konsolidovane rezultate za 2015. godinu.
Tokom prvog kvartala fokus je bio na intenzivnoj integraciji kompanije u sistem Atlantik grupe s ciljem ostvarivanja prodajnih i troškovnih sinergija. Među prvim preduzetim koracima u tom smislu u saopštenju se ističe prelazak na regionalnu distribucijsku mrežu Atlantik grupe, kao i širenje regionalne prisutnosti brenda “Bakina tajna”.
Najveći rast prihoda, posmatrano po tržištima, u iznosu od 11,7 odsto ostvaren je na tržištu Hrvatske koje ima najveći udio u ukupnom prihodu od prodaje koji iznosi 25,8 odsto.
Prodaja u Srbiji, drugom tržištu po veličini, sa 22,6 odsto udela u ukupnom prihodu od prodaje, zabilježila je rast od 6,3 odsto.
U ukupnom prometu, vlastite robne marke Atlantik grupe učestvuju u prodaji sa 63,1 odsto, distribucija proizvoda robnih marki Principala sa 20,1 odsto, farmaceutski lanac Farmacia sa 7,2 odsto, dok proizvodi koje Atlantik grupa proizvodi kao privatne robne marke za velike poslovne sisteme u zemlji i inostranstvu u ukupnom prihodu od prodaje učestvuju s 9,5 odsto, navedeno je u saopštenju. Tanjug