VAŠINGTON – Američki potrošači su tokom ovogodišnjeg “Crnog petka” potrošili, i to isključivo na onlajn šoping, rekordnih 9,12 milijardi dolara tokom ovogodišnjeg “Crnog petka”, pokazuju podaci kompanije Adobe.
Onlajn potrošnja porasla je za 2,3 odsto tog dana, zahvaljući prije svega potrošačima koji su čekali popuste, saopštio je ogranak te kompanije, Adobe Analitiks.
Sam Adobe Analitiks, koji mjeri e-trgovinu analizom transakcija na veb lokacijama, ima pristup podacima koji pokrivaju kupovine kod 85 od 100 najboljih internet prodavaca u Sjedinjenim Državama.
Prije toga je predviđano da će prodaja za Crni petak porasti za skromnih jedan odsto.
Adobe očekuje da će sajber ponedjeljak ponovo biti najveći dan za kupovinu na mreži u sezoni, sa 11,2 milijarde dolara potrošnje.
Očekivalo se da će potrošači pohrliti u prodavnice nakon što je pandemija ugrozila kupovinu u prodavnicama u protekle dvije godine, ali u petak prodavnice su privukle manje prometa nego obično.
Amerikanci su se okrenuli pametnim telefonima da bi obavili praznične kupovine, a podaci iz Adobe pokazuju da je mobilna kupovina predstavljala 48 odsto svih digitalnih prodaja “Crnog petka“. Blic