ČIKAGO, Prodaja u klasičnim prodavnicama u SAD je tokom Dana zahvalnosti i “crnog petka” blago smanjena u odnosu na isti period lani, ali je i dalje bila snažna, dok je onlajn prodaja dvocifreno uvećana, pokazuju podaci analitičke firme RitejlNekst.
Klasična prodaja je tokom ta dva dana pala 1,5 odsto, dok je prosječna potrošnja po kupcu bila niža 1,4 odsto, navodi RitejlNekst, a prenosi Rojters.
Prema preliminarnim podacima još jedne analitičke kuće, ŠoperTrek, Amerikanci su u klasičnim prodavnicama u četvrtak i petak ostavili 12,10 milijardi dolara u odnosu na 12,29 milijardi iz istog perioda prošle godine.
Podaci ukazuju na slabljenje značaja “crnog petka”, koji je do prije nekoliko godina označavao početak praznične šoping sezone, budući da sve više maloprodavaca sniženja počinje da nudi ranije tokom mjeseca, a otvoreni su i na Dan zahvalnosti.
Nakon prošlogodišnje razočaravajuće prodaje tokom Dana zahvalnosti i “crnog petka”, maloprodavci su dodatno spustili cijene da bi privukli još kupaca.
ŠoperTrek navodi da su kupci tokom Dana zahvalnosti u radnjama ostavili 1,8 milijardi dolara, a tokom “crnog petka” 10,4 milijarde. Osnivač kompanije ŠoperTrek, Bil Martin, napomenuo je da je na prodaju tokom “crnog petka” više uticala činjenica da popusti traju od početka novembra nego to što su radnje bile otvorene i na Dan zahvalnosti.
Najbolje su “išli” elektronski uređaji i igračke, dok je prodaja odjeće bila slabija uprkos značajnim sniženjima, navodi RitejlNekst.
Prema podacima Adobi digital indeksa, onlajn prodaja je na Dan zahvalnosti i “crni petak” dostigla 4,47 milijardi dolara, 18 odsto više u odnosu na prošlogodišnji period i iznad očekivanja analitičara koji su prognozirali prodaju vrijednu 4,35 milijardi dolara. Adobi prati više od 80 odsto svih onlajn transakcija vodećih 100 maloprodavaca u SAD.
Popust na onlajn kupovinu je tokom oba dana iznosio u prosjeku 25 odsto, slično kao prošle godine, navodi istraživač Adobija, Tamara Gafni. Tanjug