BERLIN, Ford, IBM, McDonalds – američke firme su u Njemačkoj investirale oko 130 milijardi evra. To upućuje na ocjenu da je Njemačka atraktivna za investicije. Međutim, američki investitori upozoravaju na manjkavosti.
Jednom godišnje američka privredna komora u Njemačkoj sprovodi anketu među investitorima o situaciji i perspektivama privrede u zemlji, te o uslovima poslovanja. Na ovogodišnjem “X. AmCham Business Barometer” je učestvovalo 58 uglavnom velikih firmi. One zajedno zarade godišnje 95 milijardi evra u Njemačkoj i zapošljavaju oko 240.000 ljudi.
Dok je njihova prognoza za prošlu godinu bila oprezna, za ovu godinu su predviđanja optimističnija, prenosi Business.hr.
“Zaista pozitivno u ovoj studiji je to što američki investitori ne samo da vjeruju u pozitivan razvoj u Njemačkoj, već prema tome orijentišu i svoje strateške planove razvoja i daljih investicija. To je izraz uvjerenosti da će se i ubuduće iz Njemačke moći dobro planirati i razvijati poslovi”, kaže Bernhard Mates, potpredsjednik američke privredne komore u Njemačkoj, AmCham Germany.
Međutim, kada se pogleda u budućnost, pogled nije ružičast. Američki investitori smatraju da je najveća evropska ekonomija pretjerano samozadovoljna. Po mišljenju Klausa Fuesta iz firme za finansijsko savjetovanje Roland Berger, koja je sprovela anketu po narudžbini AmCham-a, to je vidljivo i u brojnim razgovorima koji su vođeni s američkim poslodavcima. “Investitori kažu da je Njemačka doduše vrlo uspješna, ali se istovremeno sada odmara na svojim lovorikama.”
Oko 85 odsto američkih firmi smatra da postoji velika ili čak vrlo velika potreba za daljim reformama u zemlji, ukoliko se želi zadržati konkurentnost na svjetskom tržištu.
Amerikanci se pribojavaju i sve viših cijena energije u Njemačkoj. Ukoliko se taj trend nastavi industrijske će grane koje troše velike količine električne energije dobro razmisliti hoće li ostati u Njemačkoj, upozorava Bernhard Mates.
Pri donošenju odluke hoće li se investirati u Njemačkoj, Francuskoj, Italiji ili nekoj drugoj zemlji nacionalne granice ne igraju veliku ulogu, naglašava Mates. Puno važniji su uslovi poslovanja u pojedinim zemljama. Business.hr