NJUJORK, Godinu dana nakon pokretanja Amazon online prodavnice u kojoj korisnici Kindlea mogu da kupuju aplikacije, Amazon je napokon odlučio da napravi logičan potez i uvede in-app kupovinu.
Riječ je o načinu zarade koji Appleu donosi veliki novac.
Za sve koji se nikada nisu susreli sa in-app kupovinom, evo objašnjenja. Riječ je o kupovanju ‘stvari’ unutar same aplikacije. Vrlo korisna stvar, naročito kada su u pitanju distributeri magazina, filmova, muzike i sličnih digitalnih dobara. Korisnik sada može, kao kod Applea i Googlea, da skine npr. aplikaciju od New York Timesa i onda unutar te aplikacije da kupi godišnju pretplatu, bez napuštanja sigurnog okruženja koje nudi Amazon.
Proizvođači aplikacija su zadovoljni što je Amazon napravio ovaj korak, jer je istorija sa aplikacijama za iUređaje pokazala da jednostavnija kupovina donosi nemjerljivo više prodaje, pa se čak i 30 odsto rabata koliko uzima Apple, a sada i Amazon itekako isplati.
Amazon je jednostavno morao to da napravi, posebno zbog činjenice da na svakom prodatom Kindle Fireu gubi novac i da to može da nadoknadi samo prodajom aplikacija, a sada i prodajom unutar aplikacija. Nova mogućnost će sigurno pomoći prodaji Kindleova, i boljoj zaradi Amazona, ali je teško i pomisliti da će na bilo koji način ugroziti prodaju iPada, naročito nakon predstavljanja novog iPada i drastičnog smanjenja cijena starim verzijama, prenose agencije.