PEKING, Kineski gigant za internet prodaju Alibaba lansirao je novu kompaniju za profesionalni sport, u nastojanju da proširi svoju djelatnost van elektronske trgovine.
Nova kompanija Alibaba Sports grupa će iskoristiti popularne platforme prodaje matične kuće da razvije svoje aktivnosti koje će se kretati od organizacije sportskih događaja do prodaje ulaznica i objavljivanja sportskih vijesti, navela je grupa u saopštenju.
“Nova kompanija ima ambiciju da “transformiše privredu sporta u Kini” i da donese “najbolje proizvode i usluge potrošačima, sportistima i navijačima”, rekao je generalni direktor Alibabe Danjel Džang, navodi se u saopštenju.
Alibaba se za formiranje ove nove jedinice povezao sa još jednim internet divom, grupom Sina, operaterom platforme mikroblogova Vajbo (Weibo) i informativnih sajtova, od kojih su neki posvećeni sportskim vijestima.
Nije prvi put da je kompanija Alibaba zakoračila u sferu sporta, firma je prošle godine potrošila 1,2 milijardi juana (168 miliona evra) za udio u kineskom fudbalskom klubu Guangdžu Evergrande.
Ovo takođe nije prva velika kineska grupa koja u sportu vidi šansu za diversifikaciju.
Alibaba i druge kineske internet kompanije ulažu mnogo novca u širenje svog poslovanja na druge oblasti, kao što su instant poruke i igre.
Krajem avgusta, kineski gigant za nekretnine i zabavu Dalian Vanda (Wanda) kupio je za 650 miliona dolara Vorld Triatlon Korporejšn (World Triathlon Corporation) koji organizuje trke ekstremne izdržljivost Ajronmen (Ironman).
Prije toga je ta kompanija kupila 20 odsto Atletiko Madrida, i za 1,05 milijardi evra švajcarsku grupu za sportski marketing Infront, koji ima neka prava prenosa Svjetskog kupa. Beta