– Banjalučka firma “WAY2GO” tek nedavno počela da posluje, a jedan od dva osnivača je Injac
– U izjavi o sukobu interesa, koju je bio dužan da dostavi 5. juna, Injac naveo da nema preduzeće koje, po Zakonu o javnim nabavkama, ne bi smjelo sklapati ugovore sa “Aerodromima RS”, iako su računi „WAY 2 GO“ aktivirani 22. maja ove godine
– U Ministarstvu saobraćaja i veza RS u julu su kazali da bi „novi dokument pokazao opravdanost cijele ideje „međunarodni aerodrom Trebinje““, iako je do tada iz budžeta potrošeno više od milion KM
BANJALUKA – “Aerodromi Republike Srpske” prekršili su Zakon o javnim nabavkama BiH i Zakon o javnim preduzećima RS, jer su ugovor za izradu Strategije razvoja međunarodnog aerodroma Trebinje sklopili sa firmom u vlasništvu Zorana Injca, predsjednika Nadzornog odbora “Aerodroma RS”.
“Aerodromi RS” su 24. avgusta donijeli odluku o izboru najpovoljnijeg ponuđača za izradu strategije razvoja nepostojećeg međunarodnog aerodroma u Trebinju, prema kojoj je kao najpovoljniji ponuđač izabran konzorcijum na čelu sa kompanijom „WAY 2 GO“. Ovaj posao koštaće oko 75.000 KM.
Injac lažirao izjavu o sukobu interesa
Međutim, u Transparency Internationalu BiH navode da je banjalučka firma “WAY 2 GO” tek nedavno počela da posluje, a jedan od dva osnivača je Zoran Injac, predsjednik Nadzornog odbora Aerodroma RS.
“Injac je u vrijeme dodjele ugovora bio vlasnik 50 odsto preduzeća “WAY 2 GO”, a zanimljivo je da je u izjavi o sukobu interesa, koju je bio dužan da dostavi, 5. juna naveo da nema nijedno preduzeća koje, po Zakonu o javnim nabavkama, ne bi smjelo sklapati ugovore sa “Aerodromima RS”, iako su računi „WAY 2 GO“ aktivirani 22. maja ove godine, što znači da je ovo preduzeće već bilo registrovano”, ističu u TI BiH.
“Aerodromi RS” su odluku o pokretanju ove nabavke donijeli još 30. marta pa je Injac mogao da iskoristi informacije, kako bi u periodu od donošenja odluke do objave obavještenja o nabavci registrovao preduzeće, prijavio se na tender kao jedini ponuđač i bio odabran, uprkos zakonskim organičenjima.
Transparency International BiH o ovome je obavijestio Ministarstvo saobraćaja i veza RS koje, prema Zakonu o javnim preduzećima, vrši nazor nad primjenom ovog Zakona, te uputio informaciju i Agenciji za javne nabavke.
“Aerodromi RS” mimoišli jasne zakone
Zakon o javnim nabavkama je jasan – “ugovorni organ ne smije zaključivati ugovore o javnoj nabavci s privrednim subjektom, ako je član nadzornog odbora tog ugovornog organa istovremeno vlasnik poslovnog udjela, dionica odnosno drugih prava na osnovu kojih učestvuje u upravljanju, odnosno u kapitalu tog privrednog subjekta s više od 20 odsto“.
Pored ograničenja prema Zakonu o javnim nabavkama, i Zakon o javnim preduzećima RS sadrži odredbe o sukobu interesa i propisuje obavezu članovima nadzornog odbora da omoguće uvid u sve odnose ili transakcije koje bi mogle dovesti do sukoba interesa.
Injac je, istina, izjavu popunio, ali u njoj nije naveo vlasništvo nad preduzećem koje je netom osnovao.
Potrošili milione na fantomski aerodrom pa tenderom tražili opravdanost
Tenderskom dokumentacijom tražila se najbolja ponuda za inženjerske usluge, prostorno planiranje i uređenje pejzaža, tehničko ispitivanje, ali i konsultantske usluge.
“Strategijom bi se definisala prva faza razvoja, koja predviđa izgradnju piste u dužini od 1.700 i širini od 30 metara. Ove dimenzije bi zadovoljile uslove za polijetanje i slijetanje dva aviona čiji je kapacitet 50 sjedišta. Osim toga, dokument mora da obuhvati i gradnju terminalne zgrade, kontrolnog tornja, hangara, pristupnih i servisnih puteva, ali i parking prostor”, navedeno je u tenderskoj dokumentaciji „Aerodroma RS“.
U Ministarstvu saobraćaja i veza RS tada su za CAPITAL kazali da bi „novi dokument pokazao opravdanost cijele ideje „međunarodni aerodrom Trebinje““.
Direktor „Aerodroma RS“ Miroslav Janjić rekao je da bi struka trebalo da definiše razvoj ove aero piste te da njegovo preduzeće vodi brigu i o aerodromu Trebinje, iako nije precizirao na koji način, s obzirom na to da aerodrom i ne postoji.
Vlada RS u januaru 2014. godine donijela je odluku o zatvaranju preduzeća „Aerodrom Trebinje“, a Privredni sud u Banjaluci ga je obrisao iz Registra privrednih subjekata.
Tokom petogodišnjeg rada, bez piste i međunarodnog reda letova, trebinjski aerodrom je potrošio više od milion KM iz budžeta, a urađeni su samo master plan i idejno rješenje. O izradi izvedbenog projekta nije bilo ni govora. Samo pola godine prije zvanične odluke o zatvaranju predsjednik RS Milorad Dodik je tvrdio da Vlada nije odustala od gradnje trebinjskog aerodroma.
Prema ranijim obećanjima, trebinjski aerodrom trebalo je da bude operativan još od 2010. godine, jer su tada predstavljene studije koje su „pokazale da postoji opravdanost ovog projekta“. Plan je bio da se u gradnju aerodroma uloži oko 60 miliona KM, kako bi mogao, samo u prvoj fazi, da prima 250.000 putnika godišnje.
CAPITAL: Žana Gauk
8 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Ja aerodroma Trebinje, ja lopovluka, ja laži, ja kriminala i niko ne odgovara.
Sve po Zakonu.
Da li vlast misli da smo mi stvarno ludi ili vide da mi to više ne gledamo, jer ništa nije novo sa ovakvim glupostima i kriminalom, pa nas i ne interesuje.
Izgubili smo kompas, jer nemamo kome da se žalimo ili da predočimo, da nešto radi.
Kakav aerodromi bakrači…samo da se uzmu pare.
A je li ovaj drugi suvlasnik Slavko Davidovic isti onaj Slavko Davidovic koji je sef odsjeka za saobracaj u gradskoj upravi Banjaluka? Ako jeste isti, onda nista. Kod nas je normalno da radis na drzavnim jaslama a da uz to jos imas firmu i “prodajes” drzavi svoje usluge.
A je li ovaj Injac bio vec direktor aerodroma BL kada su slavno propali pregovori sa Wizz airom jer bi od toga “korist imali samo gradjani”? A jel’ mu zena pomocnik ministra finansija RS?
A i ja puno pitam, bolje bi bilo da se i informisem. Kada bolje razmislim, bolje je da se iselim iz ove vukojebine.
Pa Davidovic Stojan jeste rodjeni bart Drage Davidovica.
Zoran Injac je predsjednik Inzenjerske komore.
SMJESNO!
Od ove gamadi treba napraviti pasija groblja.
Boze sacuvaj,vidim a i sjetio sam se da je vlast imenovala tog Zorana Injca za predsjednika inzenjerske komore RS a nikad u zivotu nije uradio niti jedan jedini projekat i cim je zavrsio fakultet smjer vazduhoplovstvo odmah nam je bio dirktor na aerodromu Banja Luka.FUJ!, a sad je u Javnim putevima JOJ !.Drago Davidovic se slomio urgirajuci da on bude pedsjednik inzenjerske komore.Napravi vezu sa onom direktoricom Injac IRB-A koja je olesila RS za 120 miliona.
Bio je i direktor Sky Srpske. Nekih 5 miliona je pojela Sky Srpska. Nisu imali ništa osim akt tašne. Vlada im je dodijelila poslovni prostor u zgradi preko puta Gimnazije, namjestili su prostor, kupili par vozila, a onda otišli u stečaj, gdje su sad ta vozila, ne zna se. Onda je ministar obrazovanja otišao za ambasadora u Zagreb pa je malom naštimano radno mjesto u Putevima. Sad se ambasador vratio, ponovo je ministar ali pravosudja, pa malog ponovo pogurao. Nije jedini, sve je tako. Dok je ove vlasti biće i vune. A dok je ovih budala ovdje kojima je dato pravo da glasaju, biće i ove vlasti.
Pošto su ti poslovi namješteni firmi čiji suvlasnik je i predsjednik nadzornog odbora javnog preduzeća, i pošto je to otkriveno od strane Transparensi Internacionala, i pošto je TI to prijavio ministarstvu saobraćaja i veza, te sve to provukao i kroz medije, dakle ne može se više nikako gurnuti pod tepih, hitno mora biti sazvana sjednica akcionara i mora biti smijenjen kompletan nadzorni odbor a i kompletna uprava. Pošto je to radjeno za nepostojeće pravno lice, očito je da se radi o organizovanom kriminalu koji baš i ne haje što se to sve toliko providno. A pošto je taj momak to isto odradio i u Putevima Srpske onda je sve jasno kao dan. Naravno, ni tamošnji direktor, uprava i nadzorni odbor nisu ništa znali, slučajno je to sve tako ispalo, samo mi nismo tolike budale da u to povjerujemo. Medjutim, možda državni organi jesu, baš da vidimo.
E Sustina,ti si tako u pavu i cestitam ti.
To bahato pasce Zoran Injac, pa on mor ici i to u zatvor.