FRANKFURT – Njemački vlasnici starih dizelaša bi trebali dobiti i do 10.000 evra tzv. ekološke premije ako se odluče riješiti svog vozila. Mnogi od tih automobila bi mogli završiti na istoku Evrope, između ostalog i u Poljskoj.
Kompanija za uvoz korištenih automobila „Global Imports” iz Gdanjska trenutno u ponudi nema automobila s dizelskim motorima.
„U posljednje vrijeme se sve manje bavimo dizelašima, šef ih sve rjeđe naručuje”, kaže nam jedan prodavač. No on ne isključuje da bi se to moglo promijeniti ako Njemačka uvede tzv. ekološku premiju za starije dizelaše.
„Mnogo se o tomu unutar braše trenutno govori”, kaže on ali dodaje da se niko trenutno ne usudi prognozirati što bi promjene u komšiluku mogle značiti za poljsko tržište korištenih automobila.
Kako pišu njemački mediji, većina starih dizela bi trebala biti poslana na otpad. U zamjenu bi njihovi vlasnici, ako se odluče na kupnju novih, „čišćih” automobila, trebali dobiti premiju koja bi mogla iznositi i do 10.000 evra. Tako barem obećavaju Volkswagen i Audi. BMW, Mercedes i Toyota najavljuju 2.000 evra premije za dizelaše s ekološkom plaketom broj 4, dakle onom kategorijom čiji je opstanak na njemačkim putevima upitan. No ove tvrtke ne namjeravaju uništavati ove dizelaše koji više nisu za njemačko tržište. Tako da bi ovi automobili mogli završiti na istoku Europe, između ostalog i u Poljskoj.
Poljsko tržište automobila je posljednjih godina u stalnom rastu, samo od 2015. do 2016., prema informacijama strukovnih udruga, za čitavih 20 posto. Dvije trećine registriranih automobila u Poljskoj otpada na tržište korištenih automobila. Više od polovine ovih automobila su stari preko deset godina s motorima koji su daleko ispod današnjih ekoloških standarda. Situacija bi se zbog rasprave oko dizela u Njemačkoj mogla pogoršati.
„Pitanje je na koji način će se provesti uklanjanje ovih automobila s njemačkih cesta. Hoće li biti uništeni ili jednostavno prodavani dalje, preko granice”, kaže Jakub Farys, predsjednik Udruge poljskih trgovaca automobilima.
On doduše ne vjeruje da će njemački političari zbog kratkovidne predizborne računice zabraniti „prljave” dizelaše koji bi onda završili nekoliko kilometara dalje iz poljske granice. No jedno je sigurno: automobili koji će u Njemačkoj biti povučeni iz prometa bez da ih se uništi će biti vrlo povoljni. I zbog toga, posebice na istoku Europe, vrlo atraktivni.
„Sto hiljada dizelaša koji nisu stariji od sedam godina još nisu problem, no milion starijih modela jest”, kaže Farys.
Oni ne bi samo oborili cijenu korištenih nego i novih automobila što bi pogoršalo, ionako nisku, kvalitetu zraka u poljskim gradovima.Deutche Welle
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
10.000 eura ekoloske premije po automobilu to ima samo u Nemackoj.