ZAGREB, Jubilarni deseti „Weekend Media Festival“, koji će u Rovinju biti održan od 21. do 24. septembra, otkriće šta žene, najmoćnija potrošačka grupa, žele od industrije koja ih često ignoriše ili im pristupa na potpuno pogrešan način.
U 90 odsto slučajeva u mnogim kategorijama proizvoda odluku o kupovini donose žene. Bez obzira ko je kupac, njihov savjet ili veto presudan je kod donošenja odluke. Čak 61 odsto privatnog novca u Sjedinjenim Američkim Državama je u njihovim rukama, a primat su preuzele i u industirijama koje se i dalje percipiraju kao isključivo muške. Čak 47 odsto “gamera” danas su zapravo “gamerke”. Ipak, komunikacija mnogih industrija i dalje im se ne prilagođava, a oni koji su pokušali, često su neslavno propali.
„Činjenica je da su muškarci kreativni direktori u 90 od 100 vodećih reklamnih agencija u Americi. A muškarci baš i ne razumiju žene, što često dovodi do neprimjerene komunikacije koju žene odbacuju“, objašnjava Ivan Stanković, osnivač i predsjednik regionalne agencije “Communis” iz Beograda.
Na ovogodišnjem 10. “Weekend Media Festivalu” Stanković će učesnicima predavanja „Kako zadovoljiti žene?“ ukazati na nove izazove s kojima se struka susreće zbog sve veće dominacije žena u potrošačkom segmentu. Predstaviće svoj komunikacioni koncept 5E, koji će im pomoći da dopru do ženske publike i konačno odgovore na vječnu zagonetku: šta žene žele? Slovo “E” u konceptu označava pet nezaobilaznih koraka u Stankovićevoj komunikacionoj strategiji: excess, entertain, emotion, experience i engagement.
„Već duže vrijeme zastupam tezu da su našoj profesiji potrebne radikalne promjene, inače nam se sprema kraj. U okviru mog koncepta 5E, prvi korak je jednostavan: umjesto slova ‘a’ u riječi ‘advertising’, treba ubaciti slovo ‘e’. Ono označava korištenje svega što je vezano za nove navike konzumiranja digitalnih medija, i, što je još važnije, da osnova svake komunikacije mora biti emocija. U obilju informacija potrošači se opredjeljuju krajnje jednostavno – binarno. Ili nešto vole ili ne. Zato je kreiranje emocija kroz komunikaciju neophodno“, zaključio je Stanković.
“Weekend Media Festival” ove se godine održava se u prostorima stare Tvornice duhana u Rovinju, pod generalnim pokroviteljstvom “Adris grupe”. U svojoj prvoj deceniji festival je ugostio gotovo 45.000 učesnika: 1.000 govornika, 35.000 medijskih, marketinških i PR profesionalaca, 3.500 studenata i 5.000 akreditiranih novinara iz cijele regije. Pozicionirao se kao najveći komunikacijski faestival u jugoistočnoj Evropi, a prvi je najavio i neke od top trendova poput mobilnog oglašavanja, native oglašavanja, digitalizacije, programmatica i blockchaina.
Festival nije rezervisan samo za predavanja i diskusije, već je i mjesto za partije i networking koji će ove godine biti podignuti na novu razinu. Pomno osmišljen muzički program oduvijek je bio jedan od najjačih aduta festivala, a ove godine će biti i iznenađenja prilagođenih velikom jubileju.
CAPITAL