Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekonomisti: Republici Srpskoj prijeti finansijska katastrofa

    6. Juna 2024. — 14:10

    Za Radukića ministri u Vladi Srpske rade savršeno

    20. Maja 2024. — 13:56

    Srbija ubrzano isisava energente iz BiH

    29. Decembra 2023. — 14:05

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Ekskluzivno: Optuženi u aferi „korona ugovori“ priznaje krivicu

    19. Juna 2024. — 10:43

    Nakon „Alumine“, Pavlović preuzima i „Boksit“

    16. Maja 2024. — 12:15

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Smailbegović: Odnos države i poslodavaca zasniva se na poznanstvima

    7. Marta 2025. — 20:00

    Mujanić: BiH ima zaliha domaćeg mesa samo za tri dana

    21. Februara 2025. — 20:05

    Tri najveće kladionice u Srpskoj zaradile 125 miliona KM

    25. Juna 2025. — 14:30

    IRB traži SWIFT kod za platni promet

    25. Juna 2025. — 14:19

    Ustavni sud: Vlada nezakonito uzela prihode Banjaluci i Bijeljini

    25. Juna 2025. — 13:22

    Ugovor o „Eko Toplanama“ tajno izmijenjen na štetu Grada

    25. Juna 2025. — 13:01
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Vjetropark Kostolac na jesen u probnom radu

    25. Juna 2025. — 14:00

    Cijena nafte naglo pala nakon izjave predsjednika SAD

    25. Juna 2025. — 08:56

    Kina oborila rekord u instalaciji solarnih panela

    24. Juna 2025. — 12:27

    HE Dabar se gradi, Kinezi kriju ugovor, ekolozi upozoravaju

    24. Juna 2025. — 08:56

    Atlantik nudi prijevremeni otkup obveznica

    25. Juna 2025. — 16:15

    Promet na Banjalučkoj berzi 28.553 KM

    25. Juna 2025. — 15:29

    Finansijska slika Srpske pokazuje veću zaduženost građana

    25. Juna 2025. — 15:00

    IRB traži SWIFT kod za platni promet

    25. Juna 2025. — 14:19

    Telekom Srpske isplaćuje 28 miliona KM dividende za akcionare

    25. Juna 2025. — 08:01

    Investitori u defanzivi, pala cijena zlata

    22. Juna 2025. — 16:47

    Centralna banka BiH: Inflacija u drugom kvartalu 3,3 odsto

    21. Juna 2025. — 11:12

    Beogradski div velikom akvizicijom ulazi na sarajevsko tržište

    13. Juna 2025. — 08:12

    Njemačka želi carine na jeftine pakete iz Kine

    21. Juna 2025. — 16:26

    EU zabranila kineskim kompanijama učešće na tenderima za medicinsku opremu

    21. Juna 2025. — 13:13

    Proizvodi sa nula posto marže nevidljivi u marketima: Šulićeva kampanja više marketing nego pomoć građanima

    20. Juna 2025. — 14:04

    Potrošačka korpa dostigla 3.178 KM

    15. Juna 2025. — 11:30

    Basnoslovne cijene smanjile broj turista u Hrvatskoj

    23. Juna 2025. — 16:35

    Grčka uvodi novi namet za goste od 1. jula

    21. Juna 2025. — 15:20

    Koliko zarade sezonci u Hrvatskoj, Crnoj Gori, Grčkoj

    18. Juna 2025. — 09:31

    Hrvatska gubi turiste zbog previsokih cijena

    17. Juna 2025. — 15:38

    Vjetropark Kostolac na jesen u probnom radu

    25. Juna 2025. — 14:00

    Minić: Razmotrićemo inicijativu o uvođenju zaštitnih mjera

    25. Juna 2025. — 12:45

    Ministarstvo apeluje na poslodavce zbog vrućine

    25. Juna 2025. — 12:00

    Cijena nafte naglo pala nakon izjave predsjednika SAD

    25. Juna 2025. — 08:56
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Gdje su najskuplje nekretnine na svijetu

    24. Juna 2025. — 15:54

    SAD: Svakog dana 1000 novih milionera

    19. Juna 2025. — 09:50

    Italija zabranjuje mobilne telefone srednjoškolcima

    17. Juna 2025. — 09:59

    Gradi se najveće plutajuće naselje u Evropi

    16. Juna 2025. — 08:02

    Cijene tankerskog prevoza nafte rastu zbog sukoba na Bliskom istoku 

    24. Juna 2025. — 16:36

    Koliko zarađuje prosječna porodica u Evropi

    24. Juna 2025. — 14:41

    Kina oborila rekord u instalaciji solarnih panela

    24. Juna 2025. — 12:27

    Starbucks razmatra prodaju udjela u Kini

    24. Juna 2025. — 09:51
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Lučki kran vrijedan 6,4 mil EUR stigao u Port of Adria

Lučki kran vrijedan 6,4 mil EUR stigao u Port of Adria

adminadmin17. Februara 2017. — 13:45Nema komentara3 minute čitanja

BAR, Novi mobilni lučki kontejnerski kran, proizveden u halama renomirane njemačke kompanije Liebherr, dopremljen je u barsku Port of Adria, saopštio je Global Ports Holding.
Ukupne nosivosti 70 tona, sa dosegom od 42 metra prema moru, odnosno 14 metara na kopnu i opcijom da obavlja istovar dva kontejnera istovremeno, ovaj kran omogućava servisiranje većih kontejnerskih brodova.
Ukupna vrijednost krana je 6,4 mil EUR, a on predstavlja jednu od posljednjih stavki iz obaveznog investicionog programa koji realizuje Global Ports Holding, većinski vlasnik Port of Adria.

Kompletan investicioni program biće ispunjen nakon rekonstrukcije južne obale Gata 1, koja će početi uskoro.

Kompanija će na taj način značajno povećati produktivnost i efikasnost pretovara kontejnerske robe, te pozicionirati barsku luku među vodeće luke na Mediteranu, što je dugoročni cilj.

– U prethodnom periodu realizovali smo ukupno 11 investicija, vrednih 10,4 mil EUR. Ulagali smo u veoma važne sisteme sigurnosti i bezbednosti, u kadar i u opremu. Nabavili smo dva nova mobilna lučka krana, opremu i mehanizaciju za transport kontejnera i generalnih tereta, kolsku vagu. Nedavnim dobijanjem građevinske dozvole stvorili su se uslovi za realizaciju projekta rekonstrukcije južne obale Gata. Ta investicija zaokružiće investicioni ciklus obećan u privatizacionom procesu, sa dodatnih oko 3 mil EUR – naveo je Sedat Kara, izvršni direktor Port of Adria.
U finansiranje dijela investicionog programa uključila se i Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD), koja je i jedan od akcionara Global Ports Holding-a.

Giulio Moreno, šef kancelarije Evropske banke za obnovu i razvoj u Crnoj Gori, rekao je da EBRD prati aktivnosti Global Ports Holdinga u Crnoj Gori od trenutka preuzimanja kompanije Kontejnerski terminal i generalni tereti, pre tri godine.

– Nakon temeljne analize, započeli smo proces odobravanja finansijske podrške za deo investicionog programa. To se, pre svega, odnosi na rekonstrukciju obalnog zida. Banka insistira na poštovanju najviših korporativnih standarda, uključujući zaštitu životne sredine. Global Ports i Port of Adria su do sada poštovali te standarde, a verujemo da se takav pozitivan odnos neće promeniti u budućnosti – rekao je Moreno.

Predsjednik Vladine Tenderske komisije za privatizaciju Branko Vujović istakao je da je investitor ispunio obaveze iz socijalnog programa isplativši otpremnine vrijedne 6,5 mil EUR radnicima koji su iskoristili pravo dobrovoljnog raskida radnog odnosa, napominjući da su to najveće do sada isplaćene otpremnine u Crnoj Gori.

U periodu nakon privatizacije, zarade zaposlenima su uvećane 35% i redovno se isplaćuju. Kompanija nema zaostalih dugova za poreze i doprinose. Kontejnerski pretovar bilježi kontinuirani rast i za 30% je veći u odnosu na period pre privatizacije. Nakon dve godine rasta, obim pretovara generalnih tereta u 2016. godini je opao, usljed promjena u radu Željezare Smederevo, koja je jedan od značajnih partnera. Sa završetkom investicionog ciklusa stiču se uslovi za bolje pozicioniranje na tržištu.

Iako je primarna djelatnost kompanije pretovar tereta, Port of Adria je u prethodnom periodu prihvatila sedam kruzer brodova, preko kojih je u Crnu Goru došlo 8.660 putnika iz Velike Britanije, čime se dao značajan podsticaj lokalnom turizmu i ekonomiji, dodaje se u saopštenju. eKapija

bar kontejnerski brodovi port of adria servisiranje vazno
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakRadnici “otvoreni” za pregovore o “Opelu”
Sljedeći članak Nestašica kafe u Brazilu

Povezani članci

Capital teme 43 minute čitanja

„Invictus Technology Group“ otpustio 110 radnika

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Tri najveće kladionice u Srpskoj zaradile 125 miliona KM

25. Juna 2025. — 14:3003 minute čitanja

Najviše zaradila kladionica Premier

IRB traži SWIFT kod za platni promet

25. Juna 2025. — 14:19

Ustavni sud: Vlada nezakonito uzela prihode Banjaluci i Bijeljini

25. Juna 2025. — 13:22

Ugovor o „Eko Toplanama“ tajno izmijenjen na štetu Grada

25. Juna 2025. — 13:01

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.

Obavijesti